האם כמובטח ריינאייר מוכרת טיסות ב-20 אירו לכיוון?

מבצע ההשקה של ריאנאייר, הכולל טיסה במחיר של כ-80 שקל לכיוון, תקף ועומד בהבטחתו ■ טיסה מתל-אביב למילאנו תעלה בין 51 ל-80 אירו לכיוון, כלומר טיסת הלוך ושוב תעלה לפחות 111 אירו

חברת התעופה RYANAIR ריינאייר  / צילום: רויטרס
חברת התעופה RYANAIR ריינאייר / צילום: רויטרס

ריאנאייר העלתה לאתר שלה את קוויה החדשים מישראל, ושם אפשר להתרשם מהמחירים בפועל. עד היום בלילה (ה') מציעה החברה טיסות מקפריסין מתל-אביב ב-20 אירו לכיוון במועדים מסוימים - ואלה עדיין קיימים. באתר החברה מופיעים שני נמלי תעופה בהן מפעילה החברה את 19 טיסותיה מישראל (עובדה רשום כאילת) ומתל-אביב (בן גוריון). כמה עולות הטיסות ליוצאים מישראל? המחיר משתנה בין היעדים ובין המועדים. הנה כמה דוגמאות:

טיסה מתל-אביב למילאנו - (בקו שייכנס לפעילות בסוף חודש אוקטובר) עולה בין 51 ל-80 אירו לכיוון, כלומר טיסת הלוך ושוב תעלה לפחות 111 אירו.

טיסה מתל-אביב לבאדן באדן בגרמניה תתחיל במחיר דומה, כלומר כ-110 אירו הלוך ושוב. המחיר הזה,כ 50-60 אירו לכיוון תקף לטיסה בלבד, כאשר יש אפשרות לשדרג את הכרטיס לנוסע "פנאי פלוס" הכולל כבודה במשקל של עד 20 ק"ג, מושב מוזמן וצ'ק אין מועדף במחיר של 90-98 אירו לכיוון - במקום 60 אירו במחיר הבסיס. כרטיס ביזנס פלוס שהוא כרטיס גמיש (כלומר לשינוי תאריכים למשל) הכולל כבודה במשקל 20 ק"ג ומסלול מהיר בנמל התעופה ייזנק ל-130 אירו - לכיוון.

מחיר טיסה לקרקוב בפולין למשל מתחיל ב-43 אירו לכיוון בטיסת ההלוך מתל-אביב ומ-60 אירו בטיסת החזור, שדרוג הכרטיס בהתאם לפירוט המתואר מעלה תעלה את המחיר ל-81 אירו ול-113 אירו בהתאמה (בטיסת ההלוך) ול-91 אירו ו-130 אירו בטיסת החזור, מכאן שטיסת הלוך ושוב למשל הכוללת כבודה במשקל של 20 ק"ג לקרקוב תעלה 172 אירו וללא כבודה המחיר יהיה כ-103 אירו.

כפי שהבטיחה החברה, עד היום בלילה אפשר למצוא טיסות במחיר של 20 אירו לכיוון בקו מתל-אביב לקפריסין. מצאנו למשל טיסה לתחילת יוני במחיר של 20 אירו לכיוון (לדוגמה ליום שבת ה-4.6) או ל15 במאי במחיר של 20 אירו.

טיסות לפאפוס, קפריסין יחלו ב87 אירו לטיסת ההלוך ומ-174 אירו לטיסת החזור כלומר סכום של 261 אירו לטיסה ללא כבודה (מעבר לתיק היד) וממחיר של 336 אירו כולל מזוודה של 20 ק"ג לנוסע - כאמור ליוצאים במהלך הפסח.

טיסות מאילת עולות פחות: כך למשל טיסה מעובדה לבודפשט בחודש נובמבר מתחילה במחיר של 43 אירו לכיוון - ללא כבודה ומ-74 אירו לכיוון כולל כבודה, כלומר שהלוך ושוב בקו עובדה-בודפשט תעלה 86 אירו ללא כבודה ו-148 אירו, הלוך ושוב עם מזוודה של עד 20 ק"ג. טיסה מעובדה למילאנו תתחיל ב51 אירו לכיוון ללא כבודה ותעלה 82 אירו לכיוון כולל כבודה.

בדומה למתכונת שבו פועלות חברות הלואו קוסט הרציונל המאפשר ליהנות מהמחיר הנמוך הוא הזמנה מראש בטווח גדול ככל הניתן ושימת לב יתרה לתאריכים שכן המחיר משתנה גם בטווח של הזזת מועד הטיסה יום קדימה או אחורה. מזוודה כפי שמראות הדוגמאות מעלה מייקרת את המחיר משמעותית מכאן שאם אתם מסתפקים בתיק יד - יש לך השלכה על המחיר.

מבצע ההשקה של ריאנאייר הכולל טיסה במחיר של כ-80 שקל לכיוון כאמור תקף והוא עומד בהבטחתו - מה שמעורר תהיות לגבי מבצע שהציעה חברת סאן-דור בתחילת השבוע. החברה פרסמה כי במשך שלושה ימים היא תציע טיסות ליעדים שונים במחיר שיתחיל ב-49 דולר לכיוון.

המבצע, כך טענה החברה, כולל מלאי של יותר מ-2,000 כרטיסים. אלא שבשעות הבוקר פנתה קוראת מאוכזבת ל:גלובס" וטענה כי כבר בחלוף 45 דקות מאז שיצא המבצע לדרך, קרי בשעה 8:45 בבוקר - היא לא מצאה ולו כרטיס אחד במחיר המובטח, כשהמחיר ההתחלתי שהיא מצאה עמד על פי 2.5 ואף על פי שלושה מהמובטח. בחברה נימקו ל"גלובס" שהיו יותר מ-2,500 כרטיסים זמינים וכי "עקב ביקושי שיא למבצע אזלו הכרטיסים במחירי המבצע תוך שעות ספורות". אותה קוראת מאוכזבת תהתה באוזנינו האם אכן דובר על מבצע אמיתי: "אם החברה התחייבה שהמחירים יהיו תקפים לשלושה ימים היה עליה להקצות מלאי גדול יותר, להיערך בהתאם או להגדיר את המבצע לשעתיים. לא ייתכן שאחרי 45 דקות כל אלפי הכרטיסים נחטפו.

"באותה שעה במוקד המכירות של החברה לא היה מענה, הודעה שהושארה במוקד ההודעות אליה הובטח שיחזרו תוך שלוש שעות זכתה להתעלמות, ורק בשעות אחר הצהריים קיבלתי הודעת סמס שמבשרת כי הכרטיסים אזלו. לי זה נראה מאוד מוזר ולמעשה מעין תחושה שהחברה פרסמה את המבצע שהיא עצמה לא יכלה לעמוד בתנאיו רק כדי שאנשים ייכנסו לאתר".