קניון האופנה: "יהיה פה רמת אביב ג' במרכז תל אביב"

קניון האופנה במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב ייפתח חלקית בעוד כשבועיים לאחר השקעה של 1.5 מיליארד שקל ■ מוקדי משיכה מרכזיים, כמו הסניפים של COS ושל זארה הום, צפויים להיפתח רק באפריל

קניון האופנה / צילום: שוקה כהן
קניון האופנה / צילום: שוקה כהן

לאחר כמה עיכובים והארכות של מועד פתיחת הקניון, הודיעה הבוקר (א') חברת קניון העיר תל אביב, שבבעלות ריבוע כחול נדל"ן (50%), גינדי השקעות (25%) ומשה ויגאל גינדי (25%), על פתיחה "רכה" של קניון האופנה - שבמסגרתה רק חלק מהחנויות יפעלו - ב-23 במארס.

הקניון הוקם בין הרחובות חשמונאים, מנחם בגין וקרליבך, ומהווה חלק ממתחם המגורים גינדי TLV, הכולל 11 בניינים, שעתיד להתאכלס בחודשיים הקרובים ושהוקם על חורבות השוק הסיטונאי. את הקרקע רכשו החברות ב-2010 מחברת השוק הסיטונאי, תנובה ועיריית תל אביב תמורת כמיליארד שקל.

הקניון, שתוכנן על ידי משרד יסקי מור סיוון, כולל 33 אלף מ"ר שטחי מסחר, ובהם כ-200 חנויות ודוכנים ו-3,000 מקומות חנייה. היקף ההשקעה בקניון עומד על 1.5 מיליארד שקל, ועל פי סקר שנערך בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה, צפי הפדיון השנתי בקניון מוערך בלמעלה מ-1.2 מיליארד שקל ומספר המבקרים ב-40 אלף מדי יום.

המרכז מותג כקניון אופנה, והוא כולל את כל רשתות האופנה, בהן סניף הדגל של רשת H&M, זארה, פוקס, קסטרו, פקטורי 54, forever21 וכמה מותגים בינלאומיים שפותחים לראשונה סניף בישראל כמו רשת האופנה COS, דיור בוטיק, זארה הום, ראג אנד בון, ג'וסי קוטור ואדידס אורגינל. חנות נוספת שתיפתח בקניון היא סופר-פארם, שסגרה לפני שבוע את הסניף ברחוב קרליבך פינת החשמונאים.

מתוך 180 החנויות שצפויות להיפתח בקניון, רק חלקן ייפתחו כבר בשלב הראשון. בערב ההשקה החברה התחייבה שיהיו מעל 100 חנויות פתוחות. דווקא מוקדי המשיכה המרכזיים, כמו הסניפים של COS וזארה הום, לא ייפתחו בערב ההשקה, והם צפויים להיפתח רק בתחילת אפריל.

פתיחתו של הקניון הייתה אמורה להיות סמוך לחג הפסח 2015 ונדחתה כמה פעמים. לדברי מורדי שבת, מנכ"ל גינדי TLV, העיכוב לא נובע מקושי באכלוס החנויות: "הפתיחה המאוחרת של חלק מהחנויות נובעת מדרישות של מטה הרשתות בחו"ל, חלקם סוחרים שנכנסו לישראל לראשונה, חלקם נמצאים תחת שינויי קונספט". לכך התווספה לדבריו: "המורכבות ההנדסית של הפרויקט, מדובר לא רק במרכז מסחרי אלא בחלק מקומפלקס מורכב של מרכזי ציבור, האתגר הביצועי הנדסי הוא מאוד מורכב והביא לשתי דחיות במועד הפתיחה. דמי השכירות דומים למה שנהוג בשוק עזריאלי ורמת אביב".

בתוך הקניון עצמו אין מתחם מזון למעט מספר מצומצם של רשתות, בהן מקדונלדס וארומה. לעומת זאת בחזית הקניון, צפויים להיפתח בתי קפה ומסעדות, שנבחרו בשל הצביון התל אביבי שלהם, בניסיון לייצר קניון שיביא גם את דיירי המגדלים המוקמים סביבו, ואוכלוסייה מתוך תל אביב ומחוצה לה. בין המסעדות שייפתחו נמצאים שמות מוכרים כמו רשת זוזוברה, שפותחת סניף ראשון בתל אביב, סניף של סוסו אנד סאנס של עומר מילר, טאטי וקפה אירופה. בנוסף צפויות להיפתח במתחם מסעדת ביסטרו ופיצרייה איכותית, ובהמשך גם מסעדות פופ-אפ כדי למשוך קהל תל אביבי שבדרך כלל נוכח פחות במתחמים כמו התחנה ושרונה.

סופרמרקט גדול דווקא לא ייפתח בקניון בשל דמי השכירות הגבוהים יחסית, אבל כן צפוי להיפתח בהמשך מחוץ למתחם הקניון. בתכנון המקורי היה אמור להיפתח סניף של רשת מגה, שהייתה בזמנו בבעלות רבוע כחול נדל"ן, אך האפשרות ירדה מהפרק וכעת נבחנות חלופות.

לדברי מורדי שבת, "מרכז הספורט שהכניסה אליו תהייה רק דרך הקניון יהיה עוגן עבור החנויות, ויבטיח שקהל שאולי לא נוהג לפקוד קניונים ייכנס אליו גם בשעות שאינן שעות עומס". שבת הוסיף כי "מה שיוקם פה יהיה עירוב שימושים של מסחר, מגורים, פארק ומבני ציבור. בעצם הבאנו למרכז תל אביב את רמת אביב ג'. עזריאלי ומליסרון שולטים אבל אנחנו נביא משהו אחר".