בחדשות 10 מזהירים את ברוך שי מגיוס כתבים נוספים מהערוץ

מכתב התראה נשלח לאחרונה אל ראש חטיבת החדשות של התאגיד, שהגיע מערוץ 10, בו הוא מוזהר מפני "הפרת חובת אי התחרות" לה התחייב ■ גם עורכי הדין של בן דודו של נתניהו מאיימים בהליכים משפטיים נגד התאגיד, לאחר כתבה בעניינו שפורסמה באתר "כאן"

רועי שרון / צילום: איל יצהר
רועי שרון / צילום: איל יצהר

על רקע התקרבות מועד עליית התאגיד, והתגברות התחרות על כוח אדם בשוק התקשורת, מחריפה המתיחות בין התאגיד לבין חברת החדשות של ערוץ 10.

כזכור, לאחרונה נבחר ברוך שי, עורך המהדורה המרכזית של חדשות 10, לראש חטיבת החדשות בתאגיד החדש. בערוץ 10 נפרדו משי בצורה מסודרת ומוסכמת, אך ביום חמישי האחרון נשלח אליו מכתב מטעם עורכי הדין של הערוץ תחת הכותרת "התראה מפני הפרת חובת אי תחרות". "נבקש להזכירך כי בהתאם להסכם העסקתך הנך מחויב שלא להתחרות בחברה, בין בעצמך ובין ביחד עם אחרים", נכתב במסמך, ובהמשך נכתב עוד: "נבהיר כי אתה מנוע מלשדל עובדים בחברה להתחרות בה וכי שידול כאמור עולה כדי... הפרת חוזה על כל המשתמע מכך, לרבות אחריות אישית מצדך". דבר קיומו של המכתב נחשף באתר ניוז 1.

ברקע לדברים עומד, ככל הנראה, מעברם של שני עיתונאים מחברת החדשות של ערוץ 10 אל התאגיד, כשאפשר להעריך שהם בוודאי לא הכתבים היחידים בערוץ ששוקלים בימים אלה את צעדיהם. האחרון שבהם הוא רועי שרון, כתב השטחים של ערוץ 10, שמונה ככתב בכיר לענייני צבא וביטחון בחטיבת החדשות של התאגיד. פנייה אל שרון מטעם התאגיד נעשתה כבר בעבר, אך אז שכנעו אותו בערוץ לא לעזוב ואף שידרגו את שכרו. לפני מספר חודשים, קיבל שרון הצעה נוספת ומשופרת משמעותית מזו שהוצעה לו קודם לכן, והוא הודיע לממונים עליו בערוץ על עזיבה. עוד לפני כן, כפי שפורסם ב"גלובס", הודיעה גם העיתונאית ומגישת הטלוויזיה רומי נוימרק כי היא עוזבת את חברת החדשות של ערוץ 10 ומצטרפת לתאגיד החדש. המגעים על מעברם של שני הכתבים נעשו עוד לפני מינויו של שי, אך, כאמור, בערוץ חוששים כי כעת ילכו בעקבותיהם כתבים נוספים. משי, מהתאגיד ומחדשות 10 לא נמסרה תגובה.

במקביל, היום הודיעו בתאגיד כי אורן אהרוני, לשעבר כתב חדשות 2, שחצה לפני מספר שנים את הקווים ופתח משרד לייעוץ תקשורתי, יצטרף לחטיבת החדשות, וישמש בה ככתב מגזין.

"התראה חמורה לפני נקיטה בהליכים משפטיים" מבן דודו של נתניהו

בתוך כך, לאחר שביום חמישי נחשף באתר האינטרנט של התאגיד כי בן דוד נוסף של בנימין נתניהו, נתן מיליקובסקי, מעורב לכאורה בעסקים עם יצרנית הצוללות והספינות הגרמנית טיסנקרופ, התקבלה בתאגיד "התראה חמורה לפני נקיטה בהליכים משפטיים", מעורכי דינו של מיליקובסקי.

בכתבה של כתב הדסק הכלכלי של התאגיד, גור מגידו, נחשף כי מיליקובסקי היה מבעליה של חברה שסיפקה פלדה לחברה הגרמנית שנמצאת כעת במרכז "פרשת הצוללות" שנחקרת במשטרה. מיליקובסקי אף אינו מכחיש, לפי הידיעה, כי הוא תומך כספית בנתניהו, ובנוסף גם הוא מיוצג על ידי עורך הדין דוד שמרון, שקשור גם הוא לפרשה.

במכתב, שהתקבל בתאגיד לאחר שהכתבה כבר עלתה לאוויר, נכתב כי בידיעה נעשה ניסיון "לצייר תמונה מעוותת ושגויה כאילו ישנו קשר סיבתי בין הדברים", וכי "אנו מתרים בכם התראה חמורה להימנע מהפרסום השקרי והחלקי".

עוד נכתב במכתב, עליו חתום עו"ד עמית חדד ממשרדו על עו"ד יעקב וינרוט, כי "מרשנו לא ידע, לא שלט, ולא קיבל החלטות ביחס למכירת חומרי גלם לטיסנקרופ. כל ההתנהלות מול טיסנקרופ נעשתה על ידי הגורמים המקצועיים ללא כל מעורבות מצד מרשנו. די בכך כדי לשמוט את הקרקע תחת הנכתב בפנייתכם".

בסיום הפנייה, שכאמור בפועל נשלחה לאחר שהכתבה כבר עלתה לאוויר, נכתב כי אם זו תפורסם, מיליקובסקי ועורכי דינו לא יהססו לתבוע את התאגיד בארץ או בארה"ב: "ככל שתבחרו לפרסם את הכתבה השגויה יפעל מרשנו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו, בין בישראל ובין בארה"ב, כדי למצות את הדין בעניין".