זוכי מחיר למשתכן חוששים: לא נקבל המענק שהמדינה הבטיחה

במסגרת תוכנית מחיר למשתכן הובטחו מענקים לזוכים, בהיקף של בין 40 אלף שקל ל-60 אלף שקל אותם המדינה התחייבה להעביר לרוכשים בערי הפריפריה ■ הזכאים חוששים כי בשל עיכובים שונים, תחלוף שנה מיום הזכייה והפרויקט עוד לא ייבנה - מה שיגרור את הפסד המענק

אתר מחיר למשתכן / צילום מסך
אתר מחיר למשתכן / צילום מסך

במסגרת תוכנית מחיר למשתכן  הובטח מענק לזכאים שיזכו בהגרלות וירכשו דירות מוזלות. מדובר במענקים כספיים שנעים בין 40 אלף שקל ל-60 אלף שקל אותם המדינה התחייבה להעביר לרוכשים בערי הפריפריה. מענק זה, מותנה במספר תנאים שהעיקריים בהם מתייחסים למועד הזכייה של הזכאי בזכות לרכוש דירה מוזלת ולתאריך התחלת הבנייה בפועל של הפרויקט. עם זאת, תנאי התוכנית גם קובעים שהמענק יינתן לזוכה המאושר רק עד שנה מיום הזכייה.

כעת, זוכים במחיר למשתכן שכבר חתמו על חוזים לרכישת דירה, וממתינים למענק, חוששים שבשל התעכבות הוצאת היתרי בנייה ברשויות המקומיות ועיכובים ביורוקרטיים אחרים, תחלוף שנה מיום הזכייה והפרויקט עוד לא ייבנה - מה שיגרור את הפסד המענק על פי התנאים היבשים. "לא הצלחנו למצוא תשובה עד עכשיו לשאלה הזו", כך זכאי מחיר למשתכן שזכה בהגרלת מחיר למשתכן בעיר ירוחם.

"הדירות בפרויקט, 5 חדרים, הן סביב 680 אלף שקל, והמענק אמור להיות בגובה 60 אלף שקל. זה מאוד משמעותי. אבל לא הקבלן שזכה וגם לא הבנקים יודעים לתת לנו תשובה מה יקרה אם תחלוף שנה ועדיין אין יציקה של הרצפה. אני זכיתי כבר בספטמבר והחודשים עוברים".

במשרד הבינוי והשיכון מסרו היום (א') ל"גלובס" כי הם מודעים לבעיה ופועלים נכון להיום לפתור אותה. "בנוגע למימוש מענק מחיר למשתכן לאחר שנה מיום חתימת החוזה, יודגש כי זכאים שיגיעו לשלב המזכה בקבלת המענק (לאחר יציקת הרצפה של הדירה) יוכלו לקבל את המענק גם אם חלפה למעלה משנה מיום הרכישה", כך מבטיחים במשרד השיכון.

היישובים בהם זכאים הרוכשים למענק בגובה 40 אלף שקל הם: אילת, אשקלון, חריש, עפולה ורכסים. היישובים בהם זכאים הרוכשים למענק בגובה 60 אלף שקל הם: אופקים, דימונה, חצור הגלילית, ירוחם, מגדל העמק, מעלות תרשיחא, מצפה רמון, נצרת, נצרת עילית, נתיבות, סחנין, ערד, קריית שמונה ושדרות.