אושרה תוכנית לעוד 1,250 יח"ד בקריית אונו בשטחים לכיוון סביון

כמו כן כוללת התוכנית 350 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה עד לכביש 461 (כביש לוד) שצפוי להפוך, לפי התוכניות, לשדרה עירונית

לא רק ציפוף עירוני, באמצעות פינוי-בינוי, אלא גם התרחבות על חשבון שטחים פתוחים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב, החליטה לאשר מתן תוקף לתוכנית עבור שכונת מגורים 'צומת סביון' בקריית אונו הכוללת 1,250 יחידות דיור.

התוכנית הממוקמת בחלקה הדרומי של קריית אונו, בסמיכות לדרך 461 ולקו הסגול של הרכבת הקלה, כוללת פיתוח של שטחי מסחר ותעסוקה עבור קריית אונו בהיקף של כ- 350 אלף מ"ר. שטחים אלה הממוקמים לאורך דרך 461 יהוו נדבך חשוב בפיתוח הכלכלי של העיר.

כמו כן, בשטח הנמצא מדרום לדרך 461 בתחום השיפוט של אור יהודה, מתוכנן פיתוח נרחב לטובת מסחר ותעסוקה וזאת במטרה להפוך את דרך 461 מציר תנועה ראשי לשדרה עירונית פעילה.

התוכנית מייעדת שטח פתוח נרחב בהיקף של כ-200 דונם לטובת כלל התושבים, מחזקת את רשת הצירים הירוקים במרחב ומייצרת נגישות עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים למוקדים מרכזיים כמו פארק אריאל שרון והספארי ברמת-גן.

אוכלוסייתה של קריית אונו נושקת כעת ל-40 אלף תושבים, ונחשבת לחלוצת הפינוי-בינוי בישראל. בעשור האחרון גדלה הצפיפות בעיר והדבר מעורר ביקורת מצד תושבים, בעיקר אלה המתלוננים על עומסי תנועה חריגים במרכז העיר. ראש העירייה, ישראל גל, הצהיר ב"גלובס" כי תוך 9 שנים אוכלוסיית העיר צפויה לגדול עד ל-50 אלף תושבים, אך בפועל התוכניות שמסביבה צפויות להגדיל את העיר בשיעור ניכר הרבה יותר, בין היתר עם פינוי בסיס תל-השומר שתחתיו יוקמו עשרות אלפי יחידות דיור.

התוכנית הוגשה ע"י הוועדה המקומית קריית אונו ורשות מקרקעי ישראל ונערכה ע"י משרד אמריו מאיוס אדריכלים.