מירי רגב: נפוצץ הכול על העיקרון, התאגיד הוא מועדון סגור

שרת התרבות והספורט מירי רגב לגל"צ: "לא ראוי שנשלח הביתה 1,000 עובדים של רשות השידור ערב פסח ונפתח תאגיד חדש עם עובדים במשכורות של 40 אלף שקל"

מירי רגב

שרת התרבות מירי רגב, שהשתתפה אתמול (מוצ"ש) בהתייעצות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא תאגיד השידור הציבורי, אמרה היום (א') בראיון לגלי צה"ל כי "הפרת ההסכמים הקואליציוניים" (של שר האוצר משה כחלון, שמתעקש שהתאגיד יוקם) - מהווה עילה לבחירות. רגב דיברה בראיון לניב רסקין ואמרה, בניגוד לדבריו של שר התחבורה ישראל כץ: "אף אחד לא מפחד מבחירות, הציבור יגיד האם צריך לעמוד בהסכמים קואליציוניים או לא".

רגב אמרה עוד: "לא יכול להיות מצב שכל פעם שמדובר בהסכמים קואליציוניים של הליכוד, יש איזשהו תירוץ לא לקיים את זה. נפוצץ את זה לא על התאגיד, אלא על העיקרון. אנחנו מפוצצים דברים על עיקרון שהסכמים קואליציוניים צריך לקיים".

לדברי רגב, "נתניהו נמצא במצב בלתי אפשרי. לא יכול להיות שחותמים על הסכמים קואליציוניים ולא מכבדים אותם. רשות השידור עובדת, הערוץ הראשון עובד ומתפקד טוב, אז למה להחליף אותו בתאגיד שאנחנו לא יודעים איך יפעל, ושאת הרשות המשוקמת אפשר להפעיל בפחות כסף ממנו?

"התאגיד הוא מועדון סגור. הוא הוקם בחטא. אין שום סיבה שהוא יקום ב-740 מיליון שקל. בעיניי, מנהיגות היא כזו שכל הזמן בודקת את עצמה. נתניהו בא ואומר באומץ - 'טעיתי, אני לוקח על עצמי את האחריות'. התאגיד הזה עובד בצורה לא מפוקחת, אין שקיפות, אין בו רבגוניות", אמרה השרה רגב.

עוד היא הוסיפה כי "זה לא ראוי שנשלח הביתה 1,000 עובדים ערב פסח, ונפתח תאגיד חדש עם עובדים במשכורות של 40 אלף שקל בחודש. מותר לראש הממשלה וראש הליכוד, שהביא 30 מנדטים, לקבל החלטה לפני שהדבר מתבצע. עם כל הכבוד, בסוף יש ראש ממשלה.

"אין בתאגיד ייצוג לחברה הישראלית: זה עניין של נשים, מזרחיים, פריפריה, מערביים, מסורתיים, ערבים, וחרדים, ואין להם ייצוג בתאגיד. ככה אי-אפשר לנהל 700 מיליון שקל. לא יכול להיות שמשאב ציבורי לא יהיה בפיקוח. אני לא אומרת שממשלה צריכה להכתיב כתבות של הגוף אותו היא מממנת או קו שידור כללי, אבל חופש הביטוי וחופש המימון הם שני דברים שונים.

"תראו את הפלייליסט של גלי צה"ל, הבאתם את אבי שושן (מבקר המוזיקה הים־תיכונית) כדי להיות עלה תאנה... זו הדרך שלכם לסתום לנו את הפה - יש הדרה של אמנים מהזמר המזרחי שמודרים מהפלייליסט בגלל שלא קוראים להם בשם כזה ואחר. אתה לא תסתום לי את הפה".

באשר לקולות שעולים בימים האחרונים להחלפת נתניהו וממשלת הליכוד, אמרה רגב כי "לא יכולה להיות ממשלה טובה יותר מהממשלה הזו לחברה הישראלית, אני קוראת לכולם להתעשת".

רגב איחלה לראש הממשלה נתניהו הצלחה בביקורו בסין: "עוד ועוד ועוד מדינות רק רוצות להיפגש עם ראש הממשלה שלנו. שיחזור מסין, ייפגש עם שר האוצר שלנו, ושיגיעו להסכמות בעניין התאגיד ללא פריצת התקציב". 

רגב הגיבה לטענה כי כל המהלכים של נתניהו וריח הבחירות שבאוויר - הם בגלל החקירות נגד ראש הממשלה, ואמרה: "זה הכול ניסיונות להפיל אותו על דברים לא עקרוניים. ראש הממשלה אומר כל הזמן 'לא היה כלום, לא יהיה כלום, כי אין כלום'. לאורך כל הדרך התקשורת ניסיתם להשפיע כדי להפיל את נתניהו, תנו לו לעשות את העבודה למען הציבור הישראלי".