קרן ברוש: "הניהול באלקוברה הוא מן המחרידים שראינו"

הקרן האקטיביסטית קוראת להחלפת הדירקטוריון וההנהלה: "הדיסקאונט במניה ביחס למזומן שבקופה הוא עדות למוניטין השליליים בקרב המשקיעים"

קרן הגידור האקטיביסטית ברוש, אשר הגיעה לאחרונה להחזקה של 9.4% ממניות חברת פיתוח התרופות אלקוברה, קראה לכנס אסיפת בעלי מניות, במטרה להחליף את דירקטוריון החברה. במכתב ששלחה ליו"ר החברה, האוורד רוזן, האשימה קרן ברוש את הנהלת אלקוברה בניהול כושל ביותר, בפזרנות כספית ובדאגה רק לעצמה. הקרן קוראת להחלפת הדירקטוריון הקיים במלואו, מהלך אשר אם יצליח, יוביל כנראה גם להחלפת המנכ"ל ד"ר ירון דניאלי, שממנו לא חוסכת הקרן ביקורת.

ברוש מציעה שישה דירקטורים חלופיים, ביניהם דירקטורים מתחום הביומד, בחירה המעידה על הכוונה להמשיך לפעול בתחום זה. לאלקוברה כ-50 מיליון דולר בקופת המזומנים נכון לסוף 2016, והיא נסחרת לפי שווי של 31.4 מיליון דולר, דיסקאונט של 38% על המזומן בקופה. בעקבות המכתב ירדה מניית החברה ב-6.5%.

"הניהול בחברה הוא מן המחרידים שראינו", כותבת ברוש (בהובלת אמיר אפרתי, יחד עם שותפיו אסף פרומרמן ושחר קינן). "הדירקטוריון אינו מייצג את בעלי המניות. בעקבות פגישה עם ההנהלה יצאנו מודאגים עוד יותר מקודם".

קרן ברוש קובלת על הפזרנות של אלקוברה בכספי המשקיעים: "ד"ר ירון דניאלי זכה ב-2015 למענק מיוחד, כך שהשתכר 1.6 מיליון דולר, כמו מנהל בנק גדול בישראל. שכר סמנכ"ל הכספים ד"ר תומר ברקוביץ' כפול מזה של סמנכ"ל הכספים באל על". לדברי הקרן, משרדי החברה היקרים במגדלי עזריאלי גדולים משמעותית מצורכי 14 העובדים בהם (מתוך 19 עובדים בלבד באלקוברה).

קרן ברוש מוסיפה, כי "הדיסקאונט שבו נסחרת החברה ביחס למזומן שבקופתה הוא עדות למוניטין השליליים ביותר של ההנהלה והדירקטוריון בקרב קהילת המשקיעים. כמה בעלי מניות שאיתם שוחחנו קראו לכך 'דיסקאונט ירון דניאלי', ואחד מהם ציין, כי 'נראה שמנהלי החברה עושים הכול כדי לשמור על משרתם, שכן ממילא המוניטין שלהם הרוס'".

אלקוברה, שהוקמה על-ידי אודי גלבוע וד"ר דליה מגידו, הונפקה בנאסד"ק ב-2013 לפי שווי של 89 מיליון דולר, אף שלא היו לה מזומנים או עובדים, וגייסה עד היום כ-70 מיליון דולר. מאז הנפקתה היא סבלה מכמה כישלונות מהדהדים בניסויים בתרופה המובילה שלה לטיפול בהפרעות קשב, MDX, וסיפקה מגוון הסברים יצירתיים לנתונים הבעיתיים מבחינתה. הכישלון האחרון נרשם בינואר, ובעקבות זאת קרסה מניית החברה, ומחירה היום נמוך ב-86% ממחירה בעת הנפקתה ב-2013, וב-96% ממחיר השיא שלה בספטמבר 2013.

זמן קצר לאחר כניסתה של קרן ברוש הודיעה אלקוברה על מוצר חדש, ADAIR, אמפטמין בשחרור מושהה. אולם, לדברי הקרן, משקיעים ואנליסטים נותרו מאוד סקפטיים לגבי מוצר זה. מן הקרן נמסר כי לחברה הוצגו אפשרויות נוספות לפיתוח מוצרים ממקור חיצוני, שימוש שיכול היה להיות מוצלח יותר למזומן בקופתה, אולם החברה כלל לא בחנה הזדמנויות אלה. "אין ספק כי הם בחנו רק הזדמנויות שיאפשרו להם לשמור על משרתם".

מניית אלקוברה מאז ההנפקה
 מניית אלקוברה מאז ההנפקה