בנט מגבש פשרה: תאגיד השידור יוקם - אך הפיקוח עליו יוחמר

(עדכון) - יו"ר הבית היהודי, שקרא להימנע מבחירות על רקע המחלוקת בנושא תאגיד השידור, מנסה להביא להסכמות בין נתניהו וכחלון ■ המתווה: התאגיד יקום כמתוכנן, אך יהיה נתון לפיקוח מחמיר יותר בחוק התקשורת החדש

נפתלי בנט / צילום: יונתן בלום
נפתלי בנט / צילום: יונתן בלום

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מנסה לגבש פשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון בסוגיית תאגיד השידור הציבורי, ולפתור את המשבר בקואליציה. לפי הנוסחה של בנט, התאגיד יקום כמתוכנן - אך חוק התקשורת החדש יוחמר, והפיקוח על התאגיד יוגבר.

בנט נפגש היום (א') עם כחלון ודן עמו בנושא בשולי מסיבת עיתונאים שקיימו יחד לכבוד הסכם השכר החדש עם הסתדרות המורים, והעביר מסרים גם לאנשי נתניהו. במסיבת העיתונאים קרא בנט מפורשות להימנע מפירוק הממשלה: "בואו לא נגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות יקרה ומיותרת. לא נלך לבחירות בגלל התאגיד, אנשים לא יודעים מה זה".

כבר ביום חמישי שעבר סיכמו נתניהו וכחלון על מתווה דומה, שמביא להקמתה של מועצה מפקחת אחת לכלל השידורים בישראל - המסחריים והציבוריים, הנתונה לשליטת הדרג הפוליטי. נתניהו חזר בו מהסיכום בסוף השבוע, והסביר זאת בפגישה שקיים עם עובדי רשות השידור שיפוטרו עם סגירתה.

לדברי מקורבים לבנט, "הפיקוח שהוסכם עליו היה פרווה", והוא מציע להקים את התאגיד תוך החמרת הפיקוח.

היום אמר בנט כי עם שובו של ראש הממשלה מביקור בסין, "נשב כולנו, נמצא את הנוסחה האחראית לפתור את המשבר ולהמשיך לנהל את המדינה".

כחלון לא התייחס ישירות למחלוקת הפוליטית, אך אמר על משבר התאגיד: "הממשלה הקודמת עוללה לעובדים את מה שעוללה וזרקה את זה אליי. במנהיגות צריך לעשות דברים עד הסוף".

ראש הממשלה, שהודיע אתמול כי הוא חוזר בו מהסיכום עם כחלון ואף מוכן ללכת לבחירות בנושא התאגיד, דווקא הראה היום נחישות בנושא. לפי דיווחים של כתבים המתלווים לפמלייתו בסין, נתניהו אמר היום כי הוא הולך "עד הסוף" בעניין התאגיד. "שר אוצר אחד כבר הבין שאני רציני", צוטט נתניהו, "עכשיו נראה ששר אוצר נוסף יבין".