משרד התקשורת לבג"ץ: הוט מנסה להרוויח זמן ולעכב תחרות

לדברי המשרד בתגובתו לעתירת הוט לקיים לה שימוע משני נוסף לפני שיפורסמו מחירי השימוש בתשתיותיה, עתירתה נועדה רק להרוויח זמן ולעכב את התחרות, היות והיא קיבלה מספיק הזדמנויות כדי לטעון את טענותיה

משרד התקשורת טוען בפני בג"ץ כי כל מטרתה של הוט בעתירה שהגישה לצורך עריכת שימוע משני נוסף, לפני שמשרד התקשורת יישם את מדיניותו כך שתשתיותיה של החברה יונגשו למתחרים, היא להרוויח עוד ועוד זמן ולעכב את הרפורמה שאמורה הייתה להיות מיושמת על גבי הרשת שלה לפני יותר משנתיים. 

כזכור, הוט עתרה לבג"ץ נגד משרד התקשורת רגע לפני שעמד לפרסם את מחירי השימוש בתשתיותיה. בעתירה נטען כי להוט מגיעה זכות לשימוע משני נוסף, כפי שנתן המשרד בזמנו לבזק. 

בתגובתו כעת מבקש משרד התקשורת מבג"ץ שלא להיענות לבקשת הוט, שכן לטענתו כל מטרתה היא לעכב עוד ועוד את התהליך, וזאת למרות שלחברה ניתנה זכות להשמיע את טיעוניה ואת התנגדותה, כמה וכמה פעמים לפני שהמשרד עמד לפרסם את המחירים בחודש שעבר. 

בתשובה לעתירה מפרט המשרד את השתלשלות האירועים ובעיקר עד כמה נתן להוט הזדמנויות להשמיע את עמדותיה. לדברי המשרד, אם בקשתה של הוט תיענה, יתקיים הליך אינסופי של טענות נגד יישום הרפורמה על גבי הרשת שלה.

לדברי המשרד, טענותיה של הוט נבדקו כמה וכמה פעמים, ועכשיו ברור כי המטרה היחידה שלה היא להשיג דחייה נוספת של פרסום המחירים, היות והיא אינה יודעת את המחירים הסופיים שהמשרד הולך לפרסם. 

נציין כי בשל העתירה מעכב משרד התקשורת את הפרסום של תעריפי השימוש בתשתיות הוט, וזאת למרות שסבר כי ביכולתו לפרסם את המחירים, כיוון שהוט לא קיבלה מבג"ץ צו ביניים כפי שביקשה. לכן נראה כי במחלקת הבג"צים במשרד המשפטים לא מאפשרים כרגע למשרד התקשורת לפרסם את ההחלטה ואת המחירים, והם מעדיפים לחכות להחלטת בג"ץ, שיקבע האם אכן ניתנה להוט הזכות להשמיע את דבריה, והאם כל הפעמים שהשמיעה את התנגדותה עונות על חובת המשרד לקיום הליך שימוע תקין.