הוט מנסה לעכב רפורמת השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה

עתרה לבג"ץ כדי לקבל הזדמנות נוספת להשמיע טיעוניה נגד מחירי השימוש שקבע משרד התקשורת למתחרים שירצו להשתמש בתשתיותיה

חברת הוט ממשיכה במאמצים למנוע יישום רפורמת השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה, והיום (א') החברה עותרת לבג"ץ בדרישה לחייב את משרד התקשורת לערוך לה שימוע נוסף בטרם יפרסם את מחירי השימוש ברשת שלה לטובת מתחרים.

החברה מבקשת בעתירה לקבל הזדמנות נוספת להשמיע את עמדתה, וזאת לאחר שכל מתחרותיה הביעו את עמדתן על המחירים שקבע המשרד. הערכה היא שהוט הבינה שהמשרד הולך לפרסם את המחירים וליישם עליה את מדיניות השוק הסיטונאי, ולכן החליטה ברגע האחרון לנסות ולעכב את המהלך באמצעות בג"ץ.

הצעד של הוט הוא בבחינת תחיבת אצבע לעין של משרד התקשורת, דקה לאחר שהעניק לחברה הטבה של מאות מיליוני שקלים בדמות עיכוב נוסף בחובת הפריסה האוניברסלית שלה, ולאחר שנתן לה הזדמנות להשתמש בתשתיות בזק ולחסוך השקעה אדירה בהשלמת החובה שלה לפרוס סיבים לכל יישוב בארץ.

העתירה של הוט נסמכת על מה שקרה עם בזק בעת יישום רפורמת השוק הסיטונאי, כאשר המשרד נתן לבזק הזדמנות לסבב נוסף של טיעונים לאחר שנשמעו מתחרותיה שיצאו בביקורת נגד מחירי השימוש. הוט למעשה מבקשת את אותו הדבר מתוך תקווה להרוויח עיכוב נוסף ביישום הרפורמה, תוך שהיא גם מציינת כי מעולם לא יושמה רפורמת שוק סיטונאי על תשתית כבלים - טענה שהמשרד כבר דחה בעבר מספר פעמים.

את העתירה בשם הוט הגישו עורכי הדין ד"ר ישראל (רלי) לשם, לירן בר-שלום ועידן לרון ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'.