עם ידיד כמו טראמפ...

נשיא לא ראוי הוא לא טוב לאף אחד, גם לא בשבילנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן / צילום: אבי אוחיון לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן / צילום: אבי אוחיון לע"מ

תראו איזה מזל מחורבן יש לנו. אין הרבה מנהיגים בעולם שאוהדים אותנו, אז אם כבר יש אחד, אז הוא טיפוס מוזר, לא אמין, גס רוח, לא לגמרי מאוזן. אלא שקבצנים, כידוע, לא יכולים להיות בררנים, ובאין ציפור שיר גם טראמפ זמיר. ובכל זאת...

לא היה כלום ואין כלום

מי שעוקב אחר הקורות את טראמפ חייב להבחין באפשרות כי חודשיו כנשיא יכולים להיות ספורים. אתמול נערך דיון מרתק בקונגרס, שבו העידו ראשי זרועות הביטחון של ארה"ב. בתור התחלה הם השמידו את טענתו של הנשיא המצייץ כי קודמו אובמה הורה לצותת לו בתקופת הבחירות. לא היה ולא נברא, זה המסר שיצא מכל פינה של זרועות המודיעין וה-FBI. האם הנשיא מתכוון להתנצל בפני אובמה? - מה פתאום, לו יש אמת אלטרנטיבית, עובדות אמת לא מעניינות אותו.

גם נגד טראמפ יש חקירה

אבל מה שיותר חמור אלה החשדות לקשרים של טראמפ ואנשיו עם רוסיה כדי שזו תתערב בבחירות לטובתו, ובמקביל תזיק למועמדות של הילארי קלינטון. ראש ה-FBI ג'יימס קומיי הודיע כי הארגון שלו חוקר בצורה אינטנסיבית את החשדות נגד טראמפ בעניין זה. המשמעות היא שאם יש חקירה, ואם קומיי מודיע על כך בקונגרס - אין ספק שיש להם כבר משהו.

האם הנשיא יודח?

השאלה היא מה וכמה יש. התשובה לשאלה זו תקבע את עתידו של טראמפ. אם יימצאו הוכחות להשפעה של רוסיה על הבחירות, בידיעתו ובתיאום עם טראמפ או מי מאנשיו - הלך על הנשיאות של איל הנדל"ן. בעניין כזה אין עובדות אלטרנטיביות, יש אמת אחת והיא מובילה לתוצאה אחת ויחידה: הדחה של הנשיא, אלא אם כן טראמפ ילמד מניקסון ויתפטר קודם לכן.

מחמם את הלב

הישראלי המצוי מוצא עצמו בדילמה. מצד אחד ברור שטראמפ אינו האדם המתאים להנהיג את העולם, או את ארה"ב. עובדה זו אינה בעיה אמריקאית בלבד, יש לה השפעה על כל העולם, גם עלינו. מצד שני, מבחינתנו כישראלים, הוא נשיא מאוד נוח. ההתנהלות של ארה"ב באו"ם מאז בחירתו פשוט מחממת את הלב. לראשונה שומעים שם נציגי המדינות האנטי-ישראליות דברים כדורבנות על היחס המפלה שמקבלת ישראל במוסד הזה. ולא רק דיבורים, אלא גם איומים במעשים אם לא ישנו את דרכם.

מי צריך נשיא לא ראוי?

אז מה אנחנו, הישראלים, אמורים לחשוב על זה? מה אנחנו צריכים לרצות - שטראמפ הפרו-ישראלי יישאר, או שהנשיא ההזוי יילך? כשלעצמי, אני חושב שבשורה התחתונה נשיא לא ראוי הוא לא טוב לאף אחד, גם לא בשבילנו.