טורקיש איירליינס: לא להעלות מכשור אלקטרוני לטיסות לארה"ב

נוסעי החברה לא יוכלו לעלות לתא הנוסעים במטוס מכשירים חשמליים או אלקטרוניים הגדולים ממכשיר סלולרי, וכך גם לא מכשירי טאבלט אישיים ■ הסיבה: הצהרות שנשמעו לאחרונה מ"רשויות מודאגות"

חברת התעופה טורקיש איירליינס יצאה בהכרזה לפיה נוסעי החברה לא יוכלו לעלות לתא הנוסעים במטוסיה מכשירים חשמליים או אלקטרוניים הגדולים ממכשיר סלולרי, כך גם לא מכשירי טאבלט אישיים (למעט במצב שמדובר במכשירים רפואיים).

הדבר תקף לנוסעים בטיסות לארה"ב - כך שישראלים הממשיכים בטיסות קונקשן מאיסטנבול יצטרכו להיפרד ממכשירי הטאבלט במהלך הטיסה, כשמכשירים אלה יאוחסנו בבטן המטוס.

הנימוק להכרזה הוא הצהרות שנשמעו לאחרונה מ"רשויות מודאגות". 

בתוך כך, דובר רשות שדות התעופה הודיע כי "בעקבות ההודעה של הרשויות בארה"ב (והודעת טורקיש איירליינס), רשות שדות התעופה מבקשת להבהיר כי לנוסעים בטיסות מעבר דרך טורקיה וירדן לא ניתן יהיה לעלות כל מכשיר אלקטרוני או חשמלי הגדול מטלפון סלולרי בכבודת היד לטיסות המגיעות וליעדים השונים בארה"ב. עוד מודגש כי אין שינוי בהטסת ציוד בכבודה הנשלחת לבטן המטוס".

עוד נמסר כי "רשות שדות התעופה מקיימת קשר רצוף עם הרשויות בארה"ב, ובמקרה שיהיה שינוי, נעדכן את הציבור. אנו קוראים לציבור הנוסעים בטיסות מעבר לארה"ב לבדוק בחברת התעופה אם קיימות הנחיות לגבי כבודת היד".