הוארכה כהונתם של ארבעת נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 2

הרשות השנייה האריכה את כהונת הנציגים ב-3 שנים, וגם כהונתה של תמי רווה כיו"רית צפויה להיות מוארכת בקרוב ■ יו"רית הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז': "חשיבות מיוחדת בשמירת עצמאותה ומקצועיותה של חברת החדשות, במיוחד על רקע המעבר לרישיונות"

תמי רוה / צילום: איל יצהר
תמי רוה / צילום: איל יצהר

מועצת הרשות השנייה החליטה היום (ג') על הארכת כהונתם של ארבעת נציגי הציבור בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2. ארבעת הנציגים הם עו"ד תמי רווה, עו"ד רחל דון-יחיא, רו"ח אהוד רצאבי ואל"מ (מיל') עדי ברשדסקי, וכהונתם תוארך ב-3 שנים נוספות.

רווה משמשת גם כיו"רית הדירקטוריון מאז 2011, וגם כהונתה כיו"רית צפויה להיות מוארכת בישיבת הדירקטוריון הבאה.

על-פי חוק, הדירקטוריונים של חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 כוללים 4 נציגי ציבור ו-6 נציגים של בעלי הערוץ. בדירקטוריון חדשות 2, שבעליו הם הזכייניות קשת ורשת, ישנם 3 נציגים לכל זכיינית. יו"ר הדירקטוריון נבחר מקרב נציגי הציבור.

יו"רית מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', מסרה היום כי "חברי הדירקטוריון עשו עבודתם נאמנה והיוו בשנים האחרונות נדבך חשוב בשימורה של חדשות 2 כחברה מקצועית, אמינה ומובילה".

בכתב המינוי ציינה מדז'יבוז', בין היתר, כי "המועצה רואה חשיבות מיוחדת בשמירת עצמאותה ומקצועיותה של חברת החדשות, כמי שמשמשת ספק מידע מרכזי לציבור. אבקש להדגיש כי עצמאות ומקצועיות זו הן בעלות חשיבות מיוחדת בשנים הקרובות, עם המעבר לרישיונות שידור, על כל הכרוך בכך והנוגע לפעילות חברת החדשות".

אגב, על-פי המלצות ועדת פילבר, שאומצו לאחרונה על-ידי ממלא-מקום שר התקשורת צחי הנגבי, יופסק מינויים של נציגי ציבור לדירקטוריונים של חבורות החדשות. 

עו"ד רווה, שמשמשת כאמור כיו"רית דירקטוריון חדשות 2, אמרה היום: "יש חשיבות רבה להמשך תהליכים שבהם התחלנו יחד עם הרשות השנייה על-מנת להגדיל את הייצוג הנשי בשידורי האקטואליה והחדשות, דוגמת סדנה מקצועית שיזמנו בחדשות 2 יחד עם הרשות השנייה להכשרת נשים להופעה טלוויזיונית".

רווה גם הדגישה את חשיבות ועדת המשנה של הדירקטוריון שבראשותה לקביעת כללים בנושא היערכות חברת החדשות לתקופת הרישיונות וההחזקה המשותפת של הזכייניות בחברת החדשות. 

מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, מסר: "בשם כל עובדי חברת החדשות אני רוצה להודות ליו"רית מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', ולשאר חברי המועצה על בחירתם מחדש של נציגי הציבור בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2, ובראשם היו"רית עו"ד תמי רווה. תרומתם להצלחת חברת החדשות היא אדירה. רווה עובדת לילות כימים בכל החזיתות למען חברת החדשות ועובדיה".