קפיצה של 120% ברווחי עזריאלי ב-2016 ל-1.8 מיליארד שקל

ענקית הנדל"ן המניב נהנתה משערוך נכסים של כ-530 מיליון שקל ומהורדת מס החברות, שתרמה לה כ-400 מיליון שקל נוספים ■ מניית עזריאלי זינקה 20% מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי של כ-24 מיליארד שקל

יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי
יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי

ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי  סיכמה הבוקר (ד') שנת פעילות מוצלחת במיוחד, שבאה לידי ביטוי בזינוק של כ-120% ברווח הנקי ל-2016, לסכום עצום של 1.8 מיליארד שקל, וזאת לצד שיפור הפרמטרים התפעוליים המרכזיים שלה. בסיכום שנתי נהנתה עזריאלי משערוך נכסיה (נטו ממס) בהיקף של כ-530 מיליון שקל, נוסף על הורדת מס החברות השנה, שתרמה לה כ-400 מיליון שקל נוספים. כל זאת במקביל לצמיחה הפנימית מנכסיה הקיימים והחדשים. ברבעון הרביעי נרשמה מגמה דומה, והרווח הנקי של עזריאלי קפץ ב-110% ל-610 מיליון שקל.

במקביל לדוחות הודיעה עזריאלי על חלוקת דיבידנד בהיקף של 480 מיליון שקל - גדול ב-20% ביחס לשנה שעברה, וכפול מהדיבידנד שחילקה החברה בשנה שהונפקה - 2010. מניית עזריאלי הגיבה לדוחות בעלייה של כ-3% במחזור מסחר ער, השלימה טיפוס של קרוב ל-20% מתחילת השנה והיא משקפת לחברה שווי הנושק ל-24 מיליארד שקל - בפער ניכר מהמתחרה המקומית הגדולה מליסרון, ששוויה עומד על כ-9 מיליארד שקל, אחרי קפיצה של כ-25% בשוויה מתחילת השנה.

בפילוח תרומת מגזרי הפעילות לרווחי הקבוצה בולטת לחיוב פעילות המשרדים, שצמחה ב-6% ל-369 מיליון שקל, ולצדה פעילות הקניונים טיפסה ב-4% ל-779 מיליון שקל. לעומתן, פעילותה של עזריאלי בארה"ב נשחקה ב-6% ל-124 מיליון שקל.

תזרים המזומנים השוטף (FFO) השנתי של עזריאלי צמח ב-9% לכ-950 מיליון שקל, וזה הרבעוני טיפס ב-10% ל-245 מיליון שקל. הרווח התפעולי הנקי (NOI) השנתי והרבעוני שלה עלה בכ-5% ל-1.3 מיליארד שקל, ולכ-340 מיליון שקל, בהתאמה.

בסעיף השערוכים נהנתה עזריאלי בין היתר מצמיחת ערך של יותר מ-90 מיליון שקל בקניון שלה בירושלים, של כ-70 מיליון שקל מהנכס שלה בהרצליה, של קרוב ל-60 מיליון שקל במגדלי עזריאלי בתל-אביב ומעליות ערך נוספות ביתר נכסיה.

עזריאלי מחזיקה ב-17 קניונים ומרכזים מסחריים בישראל, עם שטחי השכרה של כ-330 אלף מ"ר, 12 נכסי משרדים בשטחי השכרה של 423 אלף מ"ר, שבעה בנייני משרדים בארה"ב בשטחי השכרה של כ-200 אלף מ"ר ושני בתי דיור מוגן הכוללים כ-560 יחידות דיור.

כמו כן מחזיקה עזריאלי, באמצעות גרנית הכרמל, בחברות סופרגז ו-GES העוסקת בטיפול במים, שפכים וכימיקלים.

"מרגישים בנוח גם במבט קדימה"

יובל ברונשטיין, מנכ"ל עזריאלי, מסר היום כי "התוצאות משקפות את פעילות הקבוצה בשנה האחרונה, שבאה לידי ביטוי בצמיחה חזקה ועקבית ב-FFO וב-NOI. פתיחת מרכז עזריאלי ראשונים לפני שבוע, ושיעורי ההשכרה יוצאי הדופן של מגדל עזריאלי שרונה, הם ביטוי למובילות, לחדשנות וליכולותיה של הקבוצה. תחילת ביצוע העבודות בעזריאלי TOWN ובמגרש ידיעות אחרונות בתל אביב היא המשך ישיר של הפעולות לחיזוק מנועי הצמיחה ולהמשך מובילותה של הקבוצה בענף הנדל"ן בישראל".

עוד ציין ברונשטיין כי "לאור העובדה שהחברה מצליחה להשביח את נכסיה הקיימים לאורך השנים בצורה הדרגתית, לצד ייזום מסיבי שהיא מבצעת, אנחנו מרגישים מאוד בנוח גם במבט קדימה". עזריאלי היא אחת מיזמיות הנדל"ן הבולטות בארץ, ובסיכום שנתי השקיעה כ-2.5 מיליארד שקל ברכישה, בהקמה ובהשבחה של נכסים.

בסך הכול מוערכת ההשקעה הכוללת של עזריאלי בפרויקטים שלה בייזום בכ-5.5 מיליארד שקל, לשטחי השכרה של קרוב ל-600 אלף מ"ר.

בין פרויקטים אלה בולט עזריאלי שרונה, הממוקם מול מגדלי עזריאלי במרכז תל אביב, פרויקט המשרדים הגדול בארץ, עם שטחי משרדים של 118 אלף מ"ר (להשוואה, שטחי המשרדים בשלושת מגדלי עזריאלי בתל אביב יחד מגיעים לכ-150 אלף מ"ר), ששוויו כבר מתקרב ל-1.8 מיליארד שקל.

עזריאלי מעדכנת כי היא חתמה על הסכמי שכירות, ונמצאת בשלבי טיוטות לקראת חתימה בהיקף של כ-95% מסך השטחים בו.

מועד סיום הקמת מגדל המשרדים צפוי ברבעון השלישי של 2017, ומועד סיום הקמת שטחי המסחר הסמוכים לו (כ-11.5 אלף מ"ר) ב-2018.