זכייניות הטלוויזיה להוט: שלמי על העברת שידורינו בפריפריה

מדובר על תשלום יחסי באותם יישובים שבהם הוט קיבלה פטור מפריסת תשתיות עצמאיות

ההסדר השנוי במחלוקת שאליו הוביל מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, על ה"דחייה" בפריסת תשתיות הוט בפריפריה, והמתנה שנתן להוט שמאפשרת לה לספק שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט (כלומר על גבי תשתיות בזק) לאותם יישובים שבהם לא פרסה תשתיות ולא עמדה בחובת הרישיון שלה - הוביל את זכייניות הטלוויזיה רשת, קשת וערוץ 10 לדרוש מהוט תשלום עבור העברת התוכן שלהן. 

הסדר הדחייה של פילבר נכנס לתוקף ב-1 בינואר השנה, ולפיו הוט מספקת את שירותי הטלוויזיה שלה על גבי האינטרנט, כלומר על גבי תשתיות בזק, במקומות שבהם לא פרסה תשתית. מדובר בעשרות יישובים שהוט חייבת על-פי הרישיון שלה להגיע אליהם ולפרוס שם תשתיות, אלא שהחברה מסרבת לעשות כן, בטענה כי מדובר בפריסה לא כלכלית שלא תחזיר את ההשקעה לעולם. 

פילבר הגיע לסיכום עם הוט כי בתמורה לדחייה (קראו לזה דחייה, למרות שלכולם ברור שזו לא דחייה אלא קביעה) בחובת הפריסה, היא תספק שירותי טלוויזיה לאותם יישובים שבהם לא פרסה תשתיות עצמאיות על גבי האינטרנט.

באותם עשרות יישובים שהוט מספקת להם כעת שירותי טלוויזיה, דורשות זכייניות הטלוויזיה תשלום. לטענתן, הוט מחויבת להירשם כספק טלוויזיה שמעביר תכנים על גבי האינטרנט (OTT) ולהיכנס עימן למשא-ומתן ככזו.

נציין כי לזכייניות הטלוויזיה יש כבר הסכם עם סלקום TV, שמעבירה את שידוריהן על גבי הטלוויזיה שלה באינטרנט. למרות שמדובר בסכומים לא משמעותיים, הסוגיה מבחינת הוט וגם yes היא עקרונית. הן טוענות כי בגלל שאסור להן למכור פרסומות בערוצים שבבעלותן - כך אי-אפשר לדרוש מהן תשלום עבור העברת תכנים, שכן הזכייניות מרוויחות ומתקיימות מפרסום. 

הוט מסרבת לשלם, ולכן בוצעה פנייה לפילבר כדי שיתערב במחלוקת.

מהוט לא נמסרה תגובה.