ליגת האלופות: ערוץ הספורט ישלם 18 מיליון אירו לעונה

קבוצת RGE, בעלת ערוצי ספורט 5, הצליחה לשמור אצלה את הזכויות לשידורי ליגת האלופות גם ל-3 העונות שיתחילו בעונת 2018/19 ■ גברה במכרז על ערוץ ONE ופרטנר, לאחר שהציעה פי 5 מהמחיר הקודם של הזכויות

מכבי ת"א מפסידה מול דינמו קייב בליגת האלופות / צלם: רויטרס
מכבי ת"א מפסידה מול דינמו קייב בליגת האלופות / צלם: רויטרס

קבוצת RGE, בעלת ערוצי ספורט 5, הצליחה לשמור אצלה את הזכויות לשידורי ליגת האלופות גם ל-3 העונות שיתחילו בעונת 2018/19. RGE תשלם עבור הזכויות 18 מיליון אירו לעונה - במקום 3.7 מיליון אירו לעונה קודם לכן. 

השנה, בניגוד למכרזים שנערכו בשנים קודמות, RGE נאצלה להתמודד מול תחרות מצד שתי יריבות פוטנציאליות, ערוץ ONE ופלטפורמת השידורים החדשה של פרטנר שאמורה לעלות לאוויר בחודשים הקרובים.

הקרב הזה הזניק בצורה חדה את המחיר, שעמד עד כה כאמור על 3.7 מיליון אירו לעונה, וכעת הוא יזנק כאמור ל-18 מיליון אירו לעונה - כמעט פי 5. 

עבור פרטנר מדובר בשחזור כמעט מדויק של מה שאירע בשני הניסיונות הקודמים שלה להשיג דריסת רגל בתחום שידורי הספורט, כדי להקל את חדירתה לתחום הטלוויזיה. גם הניסיונות שלה לזכות בזכויות השידור של הליגה האנגלית בכדורגל ושל ליגת העל המקומית הסתיימו כשידה על התחתונה, ולאחר שמחירי הזכויות זינקו בחדות בשל התחרות שהיא הכניסה.

בשל המבנה הסבוך יחסית של תחום הספורט, שבו הצרכן אינו משלם ישירות לבעלי הזכויות אלא לפלטפורמות הרב-ערוציות (yes הוט וסלקום TV), והן אלה שסוגרות את החוזים מול הערוצים, קשה לומר כרגע כיצד והאם יגולגל הסכום הזה לצרכן. במקרה של ליגת העל בכדורגל, למשל, עד היום הצרכן דווקא לא נדרש לשלם סכומים גבוהים יותר, מסיבות רגולטוריות ואחרות.

יחד עם זאת, סביר מאוד להניח כי בסופו של דבר, בדרך כזאת או אחרת, הסכומים כן יתגלגלו לצרכן, בין אם ישירות לחובבי הספורט ובין אם בעקיפין לכלל לקוחות הפלטפורמות הרב-ערוציות.

במקביל הצהירו במשרד התקשורת כי בכוונתם לקדם כעת בדחיפות את חוק "חובת המכירה" בספורט, שהיה אמור לעבור במסגרת חוק ההסדרים האחרון, אך הוצא ממנו ברגע האחרון.

גם אם הפעם המהלך אכן יעלה בהצלחה, הוא לא ישפיע על ההסכם הנוכחי בנוגע לזכויות השידור של ליגת האלופות, מכיוון שהחוק אינו בעל השפעה רטרואקטיבית.