על צפונבונים וערסים

ביטן הגה הגדרה נגד כחלון בעניין התאגיד: "מגן על קומץ צפונבונים" - שזה עדיף מלהמליך קומץ של ערסים

חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר
חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, או מי מטעמו, הודיע בסוף השבוע שעבר כי אם יהיו בחירות לכנסת, זה לא יעצור את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יש המברכים את היועץ על עמדתו. אני לא כל-כך בטוח שבחירות וחקירות הולכים טוב ביחד. אין שום דרך לגרום שהחקירות לא ישפיעו על הבחירות ואפילו ישתלטו על מהלכן.

הדרך הנכונה, ואין בלתה, היא לזרז את החקירות. נראה שיש כבר מספיק חומר לבדוק אם ניתן להגיש כתב אישום, ואם יהיה צורך, תמיד אפשר לעשות השלמות חקירה גם לאחר הגשת כתב האישום.

כשלג דאשתקד

לעצם עניין תאגיד השידור - השאלה כן או לא יוקם תאגיד חשובה כשלג דאשתקד. רשות השידור נשלטה על-ידי שני גורמים עיקריים: מעט כישרון, אבל גם היה ריקבון אנושי ומקצועי. כמובן שלא תמיד ולא כולם, מדובר ברוב שמצץ את לשדה של הרשות עד שהביא אותה אל מצבה הנוכחי.

היום הם מייבבים על מר גורלם שנגזר לאבטלה. כאילו שחלק מהם אינם במצב של אבטלה כבר שנים, כשתמורת אבטלתם, האקטיבית והפסיבית, הם קיבלו שכר שדלדל את קופת הרשות. מעשיהם הטביעו את רשות השידור בריקבונם, והם אמרו שירה.

מנהלים ללא השראה

מה גם שלא נראה שהולך להיות הבדל גדול, אם בכלל, בין התאגיד והרשות. המנהלים שביבי ושרה רוצים ברעתם הם לא מאורות ניהול, למעשה הם מנהלים מן הסוג שרשות השידור סבלה מהם כמעט כל השנים. אנשים אפורים, לא מזן המנהיגים, בוודאי אינם מעוררי השראה, משהו שבלעדיו התאגיד נועד להגיע למצב הריקבון שאחז ברשות השידור בעשורים האחרונים.

 

את מה באמת רוצה ביבי לחסל?

למרות זאת, אני תומך מאוד בהקמת התאגיד. לא כי אני חושב שיהיה טוב יותר מרשות השידור, אלא משום שמהלכיו של ביבי בעניין זה אומרים דיקטטורה, או לפחות פגיעה קשה בעקרונות בסיסיים של חופש.

אני הייתי שוקל אם אלדד קובלנץ וגיל עומר הם אכן האנשים הטובים ביותר לניהול התאגיד. אני חושב שיש טובים בהרבה מהם. אבל ברגע שראש הממשלה רוצה לפטר אותם בגלל פוליטיקה, לאומית או משפחתית - אני מוכן לעלות על בריקדות כדי לסכל את המזימה המכוערת. לא למענם באופן אישי, אלא כדי להציל את המדינה משלטון אוטוקרטי הבנוי על גחמות.

על צפונבונים וערסים

דוד ביטן הפרימיטיב חשב וחשב, עד שמצא את ההגדרה הנכונה נגד משה כחלון בעניין התאגיד: "מגן על קומץ צפונבונים". שזה עדיף מלהמליך עלינו קומץ של ערסים. לדעתי.

מאיר איינשטיין יחסר

מאיר איינשטיין הוא מסוג האנשים שלכתם מעורר צער אמתי גם אצל כאלה שלא ממש הכירו אותו אישית. זו תכונה יפה ונדירה.