הערכות: התקדמות מסוימת בפגישה השנייה בין כחלון לנתניהו

פגישה נוספת התקיימה הערב בין רה"מ לשר האוצר בנוגע למשבר סביב תאגיד השידור, לאחר שפגישה שהתקיימה מוקדם יותר היום הסתיימה ללא תוצאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו הערב (א') פעם נוספת, לאחר שכבר נועדו בשעות הצהריים בארבע עיניים, וזאת אחרי נתק מוחלט של 10 ימים. על-פי הערכות, בפגישתם השנייה נרשמה התקדמות מסוימת.

הרקע למשבר בין השניים, שעשוי להוביל להקדמת בחירות, הוא דרישתו של נתניהו לסגור את תאגיד השידור הציבורי החדש ("כאן"), בעוד כחלון עומד על כך שהתאגיד יחל את שידוריו על-פי המועד שנקבע בחוק, קרי 30 באפריל הקרוב.

ייתכן כי כחלון ונתניהו יסכימו לפשרה שתכלול שילוב מסוים בין רשות השידור לתאגיד החדש, כמו מיזוג חטיבת החדשות של הערוץ הראשון אל תוך התאגיד.

כל ראשי סיעות הקואליציה מתנגדים להליכה לבחירות מוקדמות, במיוחד כאשר האיום מגיע על רקע סוגיית תאגיד השידור, ויש הטוענים כי אם אכן תיפול ההחלטה מכיוונו של נתניהו לכיוון קיום בחירות - הרי שאין לה בהכרח קשר לעניין התאגיד אלא יותר לחקירות המשטרה. נתניהו, הם מעריכים, מקווה אולי שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, יירתע מהגשת כתב אישום בזמן בחירות, ואילו לאחר הבחירות יהיה לו קשה לא פחות.

אותם גורמים מציינים כי למפלגות החרדיות יש הכי הרבה מה להפסיד במקרה של בחירות מוקדמות, שכן לדבריהם, "לחרדים מעולם לא הייתה קואליציה טובה יותר". מהסיבה הזאת, שני שרים בולטים שהוזכרו כמתווכים בין כחלון לנתניהו, ולא בפעם הראשונה, הם ליצמן ויו"ר ש"ס אריה דרעי. הפגישה שהתקיימה מוקדם יותר היום התקיימה ביוזמתו של שר הבריאות יעקב ליצמן. 

במפלגות החרדיות הבהירו היום לנתניהו כי אין בכוונתם לתת יד לבחירות מוקדמות. 

כאמור, העמדה הרשמית של נתניהו היא כי יש למנוע את תחילת השידורים של התאגיד החדש המתוכננים לסוף אפריל הקרוב על-פי חוק, וזאת באמצעות הליך חקיקה מזורז שיתבצע תוך כדי פגרת הכנסת. אנשיו של נתניהו הבהירו כי נתניהו נחוש בעניין, גם במחיר של הליכה לבחירות.

כחלון, לעומת זאת, התעקש עד כה על הפעלת התאגיד החדש במועד, אולם באותה נשימה הסכים לאורך הדרך לחוק הרדיקלי על פניו שיזם נתניהו, שיכפיף את כל הגופים המשדרים (ציבוריים ומסחריים כאחד) למועצה מפקחת אחת שחבריה יתמנו על-ידי הדרג הפוליטי - חוק שגם היועץ המשפטי לממשלה הביע הסתייגות ממנו. כחלון לא הסתיר כי הוא אדיש גם לגבי הדרישה להדיח מתפקידם את ראשי התאגיד, היו"ר גיל עומר והמנכ"ל אלדד קובלנץ.