עובדים מרשות השידור לבג"ץ: פעל לדחיית הסגירה בחצי השנה

כ-100 מעובדי רשות השידור מבקשים לקבל צווי ביניים דחופים שימנעו את סגירת הרשות ופתיחת התאגיד, על רקע טענות לאפליה כלפיהם וקבלת עובדי קבלן לתאגיד במקומם ■ בג"ץ הורה למדינה להשיב עד 9 באפריל

כ-100 מעובדי רשות השידור עתרו אתמול (א') לבג"ץ, בבקשה שזה יורה למדינה לדחות את מהלך סגירת רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור ב"חצי שנה לפחות". זאת, "בשל שורה של הפרות חוק ומעשי אפליה הדורשים תיקון והסדרה דחופים עוד בטרם יפוטרו העותרים מרשות השידור".

העותרים מבקשים לקבל צווי ביניים דחופים נגד המהלך, ובג"ץ הורה לגופים שנגדם כוונה העתירה להשיב לה עד 9 באפריל. מלבד המדינה, העתירה מופנית גם נגד ההסתדרות, התאגיד עצמו ונגד אגודת העיתונאים שמייצגת את עיתונאי רשות השידור.

על-פי העתירה, מרבית העותרים הם בני 45 ומעלה שלא נקלטו בתאגיד השידור. במקביל, לטענת העותרים, התאגיד עומד לקלוט במקומם מאות עובדי קבלן, וזאת "בניגוד גמור לחוק השידור הציבורי ובניגוד לכללי מינהל תקין ותוך עשיית תרגיל הונאה של ממש".

יצוין כי בתאגיד כבר התייחסו בעבר לטענות הללו והשיבו כי מדובר בגיוס של עובדים זמניים כדי להיערך לתחילת השידורים בזמן.

בעתירה נטען עוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בכנסת לשקם את רשות השידור, ואילו שר האוצר משה כחלון מונע זאת משיקולים פוליטיים ולא ענייניים.

כמו כן, העתירה מופנית גם נגד ההסתדרות, שמייצגת את העובדים, ונגד אגודת העיתונאים שמייצגת את עיתונאי הרשות, כשנגדם נטען כי "הארגונים היציגים זנחו לחלוטין את העותרים... ורק בימים אלה נזכרה ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה ברשות ולקיים שביתות הזדהות עם העובדים".

לאור כל זאת מבקשים העותרים שהמדינה תנמק מדוע לא תדחה את סגירת הרשות ופתיחת התאגיד ב-6 חודשים נוספים כפי שעשתה כבר בעבר, מדוע לא תמנע מהתאגיד להתקשר בחוזים עם עובדי קבלן, ומדוע לא תפעל לתיקון האפליה בתנאי הפיטורים של אותם עובדים שאינם משויכים לקרנות הפנסיה הוותיקות, או לפנסיה תקציבית.