משה בר סימן טוב מועמד לתפקיד הממונה על התקציבים

בר סימן טוב כיהן בעבר כסגן הממונה על התקציבים, ומשמש כיום בתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות זה כשנתיים, והיחסים בינו לבין שר הבריאות יעקב ליצמן ידעו עליות ומורדות

יעקב ליצמן ומשה בר סימן טוב / צילום: אוריה תדמור
יעקב ליצמן ומשה בר סימן טוב / צילום: אוריה תדמור

שמו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, מוזכר כאחד המועמדים להחליף את אמיר לוי כממונה על התקציבים במשרד האוצר. בר סימן טוב, שכיהן בעבר כסגן הממונה על התקציבים, משמש בתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות זה כשנתיים, והיחסים בינו לבין שר הבריאות יעקב ליצמן ידעו עליות ומורדות (אם כי בר סימן טוב עצמו הקפיד להכחיש בעבר כל טענה לקושי ביחסים עם השר). בתקופה האחרונה נשמעו הערכות כי בר סימן טוב מעוניין לסיים את תפקידו - אך הן הוכחשו על ידו.

לפי הערכות אחרות, בר סימן טוב רואה אתגר גדול במשרד הבריאות ואיננו צפוי לעזוב אותו, אף כי בעבר תפקיד ראש אגף התקציבים קסם לו מאוד.

שר האוצר משה כחלון אינו עוסק בשלב זה באופן פעיל במציאת מחליפים לאמיר לוי, אולם במשרד האוצר כבר עולים שמות של מועמדים אפשריים לתפקיד הבכיר, שיתפנה עם סיום כהונתו של לוי בקיץ. בין המתמודדים על התפקיד ישנם גם בעלי תפקידים מתוך משרד האוצר. לאחרונה פורסם כי מקורבו של כחלון, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, עשוי למלא את מקום הממונה על התקציבים באופן זמני עד למציאת מועמד מתאים. ארבעה מששת סגניו של לוי נחשבים ותיקים, וחלקם או כולם עשויים לפרוש עם סיום כהונתו.

מנכ"ל שאינו רופא

בר סימן טוב מונה לתפקידו הנוכחי ביולי 2015, לאחר שעמד קודם לכן בראש המשלחת הכלכלית של משרד האוצר לארה"ב ושימש כציר הכלכלי בשגרירות ישראל בוושינגטון. מינויו של בר סימן טוב למנכ"ל משרד הבריאות נחשב יוצא דופן, משום שבאופן מסורתי מונו רופאים למנכ"לים. ליצמן אמר על בר סימן טוב בטקס כניסתו לתפקיד, כי "משה מכיר מעולה כל פינה במשרד הבריאות. הוא היה ממונה עליי (כרפרנט הבריאות במשרד האוצר). יש לו פלוס נוסף - שגם באוצר הוא מכיר כל חור. אז למה לא לשלב?".

בין השנים 2008-2010 שימש בר סימן טוב כסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, בתקופת מאבקי השכר של הרופאים. לפני כן ריכז את תחום הבריאות באגף התקציבים במשרד האוצר. הוא נחשב לבעל השקפת עולם חברתית קרובה לזו של השר כחלון.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עדיין איננו עוסקים בנושא".