פיצ'ר חדש בפייסבוק: שיתוף חי במיקום במשך שעה

העדכון יהיה חלק מאפליקציית המסנג'ר ■ גם גוגל מפות מוסיפה פיצ'ר של שיתוף חי בזמן אמת, ולאפליקציית המסרים של אפל באייפון יש פיצ'ר דומה

מסנג'ר. השאלה הכי שכיחה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
מסנג'ר. השאלה הכי שכיחה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

פייסבוק הוסיפה אתמול (ב') פיצ'ר חדש לאפליקציית מסנג'ר שלה, כדי לאפשר למשתמשים לשתף את המיקום שלהם באופן רציף לפרק זמן של עד שעה. מהלך זה מחריף את התחרות עם הכלים שמציעות אפל וגוגל מפות.

פייסבוק גילתה כי אחד המשפטים השכיחים ביותר בשיחות עם חברים ובני משפחה במסנג'ר הוא "באיזה מרחק ממני אתה נמצא?" - או גרסאות שונות של שאלה זו - לדברי סטאן צ'ודנובסקי, מנהל מוצר במסנג'ר. "מתברר שזה מה שאנשים אומרים, ושזה מה שהכי מעניין אותם", הוסיף צ'ודנובסקי.

שיתוף המידע על המיקום הוא אופציונלי, אך ניתן להפוך אותו לשיתוף חי בזמן אמת, כך שברגע שמשתמש משתף את המידע הזה עם חבר, הוא יכול לצפות בתנועותיו של המשתמש לפרק זמן של עד 60 דקות.

בעבר היה מסנג'ר חלק מאפליקציית הליבה לסמארטפון של פייסבוק, אך ב-2014 פיצלה החברה את מסנג'ר והפכה אותו לאפליקציה נפרדת, ואף השקיעה בביצוע שינויים תכופים בה כדי לבנות שירות נבדל מהרשת החברתית המסיבית שלה.

בשבוע שעבר הכריזה גוגל מפות כי היא מוסיפה פיצ'ר דומה של שיתוף חי בזמן אמת, בניסיון להעמיק את מעורבות המשתמשים במוצר, שחשיבותו האסטרטגית עבור החברה הולכת וגוברת. סמיכות הזמנים בין שתי ההודעות היא בבחינת מסר לפייסבוק שהיא "עובדת על הדברים הנכונים", אמר צ'ודנובסקי. גם לאפליקציית המסרים של אפל באייפון יש פיצ'ר דומה.

פייסבוק מבצעת במקסיקו ניסויים בפיצ'ר החדש, לדברי צ'ודנובסקי. הפיצ'ר היה מוכן כבר באוקטובר, אך החברה המשיכה לעבוד עליו 5 חודשים נוספים, כדי לצמצם את ההשפעה על חיי הסוללה של מכשירי הטלפון.

פייסבוק מעריכה כי הפיצ'ר יאפשר למשתמשים נוחות רבה יותר בתיאום עם חברים, וכי ניתן להשתמש בו גם לצורך בטיחות ומטרות אחרות. "יש כל מיני מוצרים שניתן לבנות על בסיס הפיצ'ר הזה", הוסיף צ'ודנובסקי.

העדכון יהיה זמין בהדרגה בכל העולם, לדברי החברה.