משבר התאגיד: פגישת נתניהו-כחלון הסתיימה ללא תוצאות

(עדכון) - גם שתי הפגישות הקודמות של השניים בנושא הסתיימו ללא הסכמות ■ הפגישה התקיימה על רקע דרישת רה"מ לדחות את הפעלת תאגיד השידור בחודשיים, כתנאי לכל פשרה בנושא

על רקע דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הפעלת תאגיד השידור בחודשיים, כתנאי לכל פשרה בנושא - נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו הערב (ג') בפעם השלישית, זאת לאחר ששתי פגישות שערכו שלשום (א') בנושא הסתיימו ללא תוצאות. גם הפגישה שהתקיימה הערב לא הניבה הסכמות בין השניים, מלבד הסיכום להמשיך במגעים.

בפגישה השתתפו בין היתר גם שר התיירות, יריב לוין, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. 

מוקדם יותר היום הבהיר יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, בשיחה עם "גלובס" כי "התנאי לכל פשרה הוא דחייה של חודשיים". לדבריו, הדבר הכרחי משום שהכנסת נמצאת בפגרה, וכל פשרה שיש בה שינוי מהותי במתכונת של התאגיד החדש תחייב הליך חקיקה מסודר.

"אם הפשרה כוללת את השארת התאגיד במתכונתו בתמורה להעברת 'חוק הפיקוח על התקשורת', אין טעם לדחות את הפעלת התאגיד. אבל אם הפשרה כוללת שינוי משמעותי כמו סגירת התאגיד או איחוד מסוים בין התאגיד לרשות השידור, זה חייב לכלול דחייה", הסביר יו"ר הקואליציה.

לפי ח"כ ביטן, קליטה מסיבית יותר של עובדי רשות השידור, כפי שהציעו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וכחלון עצמו, אינה מחייבת שינוי חקיקה, אולם לדבריו, "זה לא יסתיים בזה".