דמרי תובעת 80 אלף שקל מאחיו של בעל השליטה

דוחות חברת הנדל"ן חושפים סכסוך שפרץ לאחר שהאח לא שילם לחברה דמי שכירות תמורת שתי חנויות במרכז מסחרי שלה בנתיבות

פרויקט של דמרי בנתניה. רווחיות מגזרית תפעולית של סביב 20% / צילום: תמר מצפי
פרויקט של דמרי בנתניה. רווחיות מגזרית תפעולית של סביב 20% / צילום: תמר מצפי

לצד תוצאות מאכזבות שהציגה חברת הנדל"ן י.ח דמרי השבוע, חושפים דוחותיה הכספיים לשנת 2016 סכסוך בין בעל השליטה ומנכ"ל החברה, יגאל דמרי, לבין אחד מאחיו, וזאת לאחר שהאחרון לא שילם לחברה דמי שכירות תמורת שתי חנויות שהשכירה לו במרכז מסחרי שלה בנתיבות.

כעת, אחרי כמה שנים של התנהלויות בין הצדדים, פינוי החנויות ותביעה שהגישה נגדו החברה בדרישה לפיצוי, מעדכנת דמרי  בדוחות כי במהלך השנה החולפת "ניתן פסק דין לפיו חויב השוכר לשלם לחברה סך של 80 אלף שקל".

עוד מדווחת דמרי בעניין כי עד כה הסכום שנקבע בפסק הדין טרם שולם לה, ולכן היא שלחה לאחיו של בעל השליטה מכתב דרישה לתשלום.

מדובר בסכסוך ארוך שנים בין הצדדים, וכבר בשנת 2012 פונו שתי החנויות שהכשירה דמרי לאחיו של יגאל, לפי צו בית משפט, וזאת "מאחר שהשוכר לא שילם במשך תקופה ארוכה את דמי השכירות", שנקבעו על סכום של 1,200 דולר לחודש כולל מע"מ. כשנתיים לאחר מכן, ב-2014, הגישה דמרי תביעה "לגביית יתרת חוב דמי השכירות ופיצוי בגין אי-החזרת המושכר לקדמותו".

חברת דמרי, כמו לא מעט חברות נדל"ן נוספות, מתאפיינת בניהול משפחתי, ולצידו של המנכ"ל ובעל השליטה יגאל עובדים בתפקידים שונים, בין היתר, אביו חזקיה דמרי, אשתו איריס דמרי, אחיו מאיר ונסים דמרי, אחותו גאולה נגר, גיסו יהושע נגר ובניו חזי ואופיר דמרי.

כאמור, דמרי סיכמה מוקדם יותר השבוע את 2016 במגמה שלילית, עם צניחה של יותר מ-70% ברווחיה ל-23 מיליון שקל, לצד שחיקה של קרוב ל-40% בהכנסותיה שעמדו על 614 מיליון שקל, שעיקרה מיוחסת לירידה בהיקף מסירת הדירות של דמרי ביחס לאלה שנמסרו ב-2015.

מניית דמרי משלימה ירידה דו-יומית של כ-6%-7% מאז פרסום הדוחות, אולם שנה אחורה מציגה המניה עלייה של יותר מ-30%, והיא משקפת לחברה שווי של 1.15 מיליארד שקל.