"ירדה למחתרת": השופט אורנשטיין הורה לעצור את ענבל אור

צו ההבאה הוצא לאחר שהבוקר היה אמור להתקיים דיון ב-4 בקשות לביזיון בית המשפט, ואור שוב לא התייצבה לדיון

ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS
ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS

ענבל אור בדרך למעצר: נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, הורה הבוקר (א') למשטרה לעצור את ענבל אור ולהביאה לבית המשפט תוך 24 שעות ממעצרה. זאת, לבקשת כונס הנכסים של ענבל אור, עו"ד איתן ארז, ולאחר שאור לא התייצבה, שוב, לדיון הקבוע בתיקי הפירוק של החברות מקבוצת אור סיטי ותיק כינוס הנכסים המתנהל נגדה.

הבוקר היה אמור להתקיים דיון ב-4 בקשות לביזיון בית המשפט שהגיש כונס הנכסים של אור, במסגרתן נטען כי אור מסרבת להמציא לו מסמכים ואיננה מקיימת החלטות בית משפט. בין היתר, נטען, אור מסרבת לגלות לעו"ד ארז כמה שילמה לעורכי הדין וליועצי התקשורת שייצגו אותה.

עוד נטען בבקשות לביזיון בית המשפט כי אור לא הגישה דוחות דו-חודשיים למפרק לפי החלטת בית המשפט; לא חתמה על ייפוי-כוח נוטריוני בלתי חוזר לטובת המפרק כדי שיוכל לבצע פעולות לאיתור נכסים וחשבונות שהיא מחזירה בחו"ל; ולא מוכנה להעביר לידיו הסכם שכירות על הנכס בו היא מתגוררת בנס-ציונה, חשבוניות על כל בעלי המקצוע ששכרה (עורכי דין, יועצים וכו') וכן הסכם ממון עם בן זוגה לשעבר, שלומי טהורי.

ואולם, כאמור, אור שוב לא התייצבה לדיון. מדובר בדיון שנדחה מהשבוע שעבר, לאחר שגם אז לא התייצבה ושלחה אישור מרופא שהיא חולה.

במהלך הדיון טען עו"ד ארז כי "ענבל אור ירדה למחתרת, וגם בהליכים משפטיים אחרים שמתנהלים נגדה לא מצליחים לבצע לה מסירות. החייבת לא מצייתת לשום צו של בית המשפט".

בנסיבות אלה הורה השופט אורנשטיין על מעצרה של אור והבאתה בפני בית המשפט.

חקירה פלילית והליכי פירוק

אור, נזכיר, נעצרה בפברואר אשתקד לאחר חקירה סמויה של מספר חודשים, שנערכה על-ידי חקירות מכס ומע"מ בירושלים, בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה תל-אביב, בחשד להעלמות מס המיוחסות לה ולסמנכ"ל הכספים של קבוצת ענבל אור. החשדות נגד אור כללו הוצאת חשבוניות כוזבות והעלמת עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, שאור ביצעה לכאורה באמצעות החברות שבבעלותה. עוד נחשדה אור בשיבוש הליכי משפט ובהשמדת ראיות.

לאחרונה סיימה הרשות את חקירותיה של אור והעבירה את התיק לפרקליטות מיסוי וכלכלה לצורך בחינה האם יש להגיד כתב אישום כנגד היזמת.

בהמשך לחקירה הפלילית נקלעה אור גם להליכי פירוק קבוצת החברות שבבעלותה ופשיטת-רגל, במסגרתם הורה השופט אורנשטיין על פירוק החברות בבעלותה ומינה כונס נכסים לנכסיה האישיים. אור ערערה לבית המשפט העליון על החלטות אלה וביקשה עיכוב ביצוע של ההחלטות, ואולם בית המשפט העליון דחה את בקשת עיכוב הביצוע, תוך שהוא מציין כי סיכויי הערעור שלה נמוכים.