Ybox רוכשת את מתחם ניבה בתל-אביב ב-142 מיליון שקל

כפי שפורסם ב"גלובס", תרכוש חברת הנדל"ן את המגרש הממוקם בדרום העיר ■ בין התנאים למימוש העסקה: רכישת חלקות צמודות שבבעלות עיריית ת"א מהעירייה תמורת 11 מיליון שקל ואישור העסקה במועצת העיר

הבניין בדרום ת"א. 148 מיליון שקל / צילום: אמיר מאירי
הבניין בדרום ת"א. 148 מיליון שקל / צילום: אמיר מאירי

בהמשך לפרסום "גלובס" לפני חודש על המשא-ומתן שמנהלת חברת הנדל"ן Ybox שבשליטת האחים גורסד, לרכישת מתחם ניבה בדרום תל-אביב עם בעלת המבנה - משפחת ברוך, הודיעה היום (א') החברה כי חתמה על הסכם לרכישת המבנה תמורת 142 מיליון שקל.

המבנה המצוי על המגרש בן 3 דונם, שימש בעבר כמפעל הטקסטיל של חברת ניבה, וממוקם בין הרחובות דרך יפו, נחלת בנימין וגת רימון. על פי תוכנית בניין העיר התקפה, סך השטחים העיקריים המותרים לבנייה עומדים על 17.5 אלף מ"ר ועוד 7,500 מ"ר שטחי שירות. זאת בנוסף ל-21 אלף מ"ר שטחים תת קרקעיים. על פי התוכנית, 25% מזכויות הבנייה יהיו מיועדות למסחר, 25% למשרדים והיתר למגורים או למלונאות. הדירות במגדל יהיו קטנות, ושטחן ינוע בין 50-70 מ"ר בתוספת מרפסת.

החברה הודיעה כי בכוונתה להקים על המגרש מגדל מגורים ומשרדים בשטח כולל של 30 אלף מ"ר, והוסיפה כי מספר חלקות צמודות למגרש מצויות בבעלות עיריית תל-אביב, ותנאי מתלה לעסקה הוא רכישת חלקות אלה תמורת 11 מיליון שקל ואישור העסקה על ידי מועצת עיריית תל-אביב בתוך 90 יום. במידה ותנאי זה לא יתממש תוכל החברה לבטל את העסקה. החברה הוסיפה כי היקף הפרויקט מוערך ב-470 מיליון שקל.

הליך אישור התוכנית היה כרוך בשמיעת התנגדויות רבות בין היתר של ארגוני סביבה ותושבי שכונת נוה צדק, שנדחו לבסוף. החברה מעריכה כי הרווח הצפוי מהעסקה עומד על 120 מיליון שקל לא כולל מע"מ, ואף בוחנת להכניס שותף לעסקה.