גלאון: "מנדלבליט יועץ משפחתי של נתניהו, אינו ראוי לתפקידו"

יו"רית מרצ: "היועמ"ש נותן לנתניהו אור ירוק להמשיך במסע להרס השידור הציבורי והתקשורת החופשית כולה" ■ "נתניהו צריך ללכת, והוא צריך לקחת אתו את היועץ המשפטי"

בנימין נתניהו, זהבה גלאון / צילומים: תמר מצפי
בנימין נתניהו, זהבה גלאון / צילומים: תמר מצפי

"מנדלבליט הוכיח שוב כי הוא היועץ המשפחתי לממשלה לפני שהוא יועץ משפטי, ושאינו ראוי לתפקידו" - כך טוענת יו"רית מרצ, ח"כ זהבה גלאון, לאחר קביעת מנדלבליט כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רשאי לעסוק בענייני תאגיד השידור הציבורי.

לדברי גלאון, "הקביעה של מנדלבליט, לפיה נתניהו - החשוד בעבירה פלילית חמורה שנוגעת לתקשורת ושנמצא בניגודי עניינים חמורים עם מרבית כלי התקשורת בישראל - יוכל להמשיך לעסוק בענייני התאגיד, היא לא פחות מביזוי של מוסד היועמ"ש. לא רק שמנדלבליט מאפשר לנתניהו להמשיך לכהן כשר התקשורת תקופה ארוכה, שבמהלכה היו לכאורה ברשותו ההקלטות מפרשת '2000' - עכשיו הוא גם נותן לנתניהו אור ירוק להמשיך במסע להרס השידור הציבורי והתקשורת החופשית כולה".

גלאון מוסיפה: "יש כאן ראש ממשלה שמכנה כלי תקשורת שהוקם לפי חוק 'תאגיד השמאל', מסית ומשסה באופן יומיומי נגד עיתונאים שלא באים לו טוב בעין, מתועד כשהוא מנסה לקבוע אילו כתבים יופיעו ב'ידיעות אחרונות' ואיך ייראה הסיקור של העיתון, ומאיים ללכת לבחירות בגלל מינויה של מגישת חדשות (גאולה אבן לתאגיד). אם יש משהו שאמור להיות מובן מאליו, אפילו למנדלבליט, זה שהאיש הזה לא יכול לעסוק בענייני התקשורת. זה אל"ף-בי"ת. כך בדיוק נראית מדינה ששומרי הסף שלה הפכו לשומרי הסף של נתניהו. נתניהו צריך ללכת, והוא צריך לקחת אתו את היועץ המשפטי".

גם ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, הגיבה להחלטת מנדלבליט ואמרה כי "ראש הממשלה קיבל היום אישור רשמי מהיועמ"ש להמשיך ולהתעלל בעובדי רשות השידור והתאגיד. מאמץ ההשתלטות של נתניהו על התודעה דרך התקשורת רומסת גם את מערכת החוק והמשפט, שבממשל נתניהו אין לה כל משמעות אם היא לא משרתת את צרכיו".