מנפגעי מתווה התאגיד: חברות ההפקה ייאלצו לפטר עשרות

הנפגעת הראשית מהוצאות משדרי האקטואליה מידי תאגיד השידור היא אולפני הרצליה, שהייתה אמורה להפיק 3 שעות אקטואליה יומיות ■ "בינתיים אנחנו ממשיכים לעבוד, אבל ברור שאם יבטלו, נצטרך לשלוח הרבה עובדים הביתה"

יואב פרץ / צילום:תמר מצפי
יואב פרץ / צילום:תמר מצפי

מתווה הפשרה המסתמן, שאמור להוציא את האחריות על משדרי החדשות והאקטואליה מידי תאגיד השידור, מאיים לפגוע בצורה קשה גם בחברות ההפקה שנשכרו על-ידי התאגיד כדי להפיק את המשדרים הללו. בראש רשימת הנפגעים במקרה כזה תעמוד חברת אולפני הרצליה שבשליטת תיא תקשורת של עמי גניגר.

בסך-הכול בתאגיד נערכו להפיק 4.5 שעות של אקטואליה יומית, כשאולפני הרצליה אמורים להפיק 3 שעות מתוכן, שישודרו בין חמש לשמונה בערב. מדובר ברצועות יומיות, שאמורות להתחרות בתוכניות המקבילות בערוצים 2 ו-10 כמו "חמש עם רפי רשף" או "שש עם עודד בן-עמי". התוכניות יוגשו על-ידי מיכל רבינוביץ' ויועז הנדל, דב גילהר, רומי ניומרק ואחרים.

לצורך הפרויקט גויסו כמה עשרות עובדים, ועל-פי הערכות במקרה של ביטולו תיאלץ החברה לפטר כ-30 עובדים. מלבד העובדים שנשכרו נעשתה כבר השקעה ניכרת בציוד, כמו קיר מסכי לד ענק שיהווה את התפאורה, עשרות מחשבים ושרתים ועוד.

בחברת אולפני הרצליה, המנוהלת על-ידי יואב פרץ, העריכו היום (ב') כי רק הציוד הנוסף שנרכש מסתכם בעלות של כחצי מיליון שקל.

"בינתיים אנחנו עובדים, כי לא קיבלנו שום הוראה אחרת, ונהיה ערוכים לעלות עם התוכניות בזמן, ב-30 באפריל", אמרו היום בחברה. "ברור שאם יודיעו לנו להפסיק, נצטרך לשלוח הרבה עובדים הביתה. יש לנו חוזה חתום מול התאגיד, וכמובן שיפצו אותנו, אבל גם כך ניפגע".

תוכנית נוספת שעתידה לא ברור הוא תוכנית התחקירים שמפיק חיים סלוצקי, אותה אמור להגיש אסף ליברמן. על-פי פרסומים שונים, זאת הייתה אחת התוכניות שגרמו לנתניהו להתנגד לעליית התאגיד, ואם תחום התחקירים אכן יוצא בסופו של דבר מידי התאגיד, גם כאן צפויים ללכת הביתה עובדים, כשעל-פי הערכות ייתכן שמדובר בעשרות.

גם חברות שלא עסקו במשדרי אקטואליה צפויות להיפגע בגלל הדחייה בת השבועיים בתאריך העלייה לאוויר של התאגיד. כך, למשל, בחברת ההפקות של המפיק יואב גרוס נערכים להעלות ב-1 במאי, בסמוך לתחילת שידורי התאגיד, תוכנית פאנל סאטירית בהשתתפות רבקה מיכאלי, יהורם גאון, שלמה בראבא ותיקי דיין ובהנחיית ירון ברובינסקי, שמוקדשת ליום העצמאות. ההכנות לתוכנית נמצאות כעת בעיצומן, ובמקרה שתאריך העלייה לאוויר של התאגיד אכן ידחה, המשדר הספציפי הזה יבוטל.