הסוד נחשף: כמה מרוויחות פורשה ופרארי על כל מכונית

בבלומברג ניתחו את נתוני המכירות של יצרניות רכבי היוקרה המובילות בעולם, מהם עולה כי פורשה מרוויחה על כל מכונית מתוצרתה שנמכרת יותר מפי 3 מהיצרניות הגרמניות מרצדס וב.מ.וו ■ וכמה מרוויחה פרארי על כל רכב שיורד מפס הייצור?

גם אתם יושבים במסעדה ומחשבים כמה כסף מרוויח המקום? ובכן, אתם לא לבד. ואם תהיתם כמה מרוויחות יצרניות היוקרה על כל מכונית שהן מוכרות, מצפה לכם הפתעה.

פורשה מרוויחה בממוצע מעל ל-17 אלף דולר על כל מכונית שהיא מוכרת. הנתון מחושב מתוך הרווח התפעולי של החברה הגרמנית לשנה האחרונה, שעמד על מעל ל-4 מיליארד דולר, עלייה של 14% לעומת השנה שעברה, והיא עשתה זאת ממכירה של קרוב למאתיים ארבעים אלף כלי רכב.

בסוכנות הידיעות "בלומברג", שפרסמה את הנתונים, אומרים כי פורשה מרוויחה יותר מפי שלוש מהיצרניות הגרמניות מרצדס וב.מ.וו, שמרוויחות רק כחמשת אלפים דולר על כל מכונית שהן מוכרות. והם גם מסבירים מדוע, לדבריהם יצרני פרימיום כמו מרצדס מוכנים לוותר על מעט רווח בכדי למשוך לקוחות שאפתניים אל חיק המשפחה. עם זאת הם לא שוכחים לציין כי לקוחות פורשה משלמים גם על המוניטין של המותג.

ואם זה נשמע לכם הרבה, שימו לב לנתון הבא: בבלומברג חישבו ומצאו כי פרארי, יצרנית המכוניות האקזוטיות האיטלקית, מרוויחה 90 אלף דולר על כל מכונית. רק שבמקרה של פרארי, מציינים שם כי כ-30% מהרווח, מגיע ממכירת מוצרים נלווים ולאו דווקא מכוניות. ובכלל, בפרארי מוכרים כ-8,000 יחידות בלבד בכל שנה, מה שעוזר למחיר המכונית להישאר גבוה ונחשק. לעומת זאת פורשה, הגדילה בשלוש השנים האחרונות את היקף הייצור שלה בקרוב ל-50%, והוא עומד על כעשירית מזה של ב.מ.וו.