בגלל טור של רוגל אלפר: "הארץ" יפצה חברת הנדסה ב-50 א' ש'

מדובר בטור שפרסם אלפר בדצמבר 2015, בו קרא לפנות לחברת פז הנדסה בדרישה להסיר שלט פרסום של תנועת "אם תרצו" מאתר בנייה שלה ■ לטענת פז הנדסה, בעקבות הטור אנשי החברה הוטרדו ואוימו

עיתון "הארץ" ישלם 50 אלף שקל לחברת פז הנדסה ובניין ולבעליה יוסף פז, בשל מאמר שכתב רוגל אלפר - כך פסק בחודש שעבר בית משפט השלום בתל-אביב, בהתבסס על הסדר פשרה שאליו הגיעו שני הצדדים.

מדובר בטור דעה שפרסם אלפר בדצמבר 2015. הוא כתב בטורו על אתר בנייה של החברה, שבו הושכר שטח לשלט פרסום שנרכש על-ידי תנועת "אם תרצו". אלפר קרא לקוראיו "לדרוש מהחברה להסביר את הכרזה ולא להרפות עד שתבין כי תושבי האזור לא יסבלו את הפגיעה העמוקה הזאת ברגשותיהם ואת המתקפה הברוטלית הזאת על השקפת עולמם".

לטענת התובעים, בעקבות הטור של אלפר, אנשי החברה "הוטרדו במשך תקופה לא קצרה באיומים לפגיעה ברכוש ובנפש, בגידופים טלפוניים ובכתב... ובכך היה להציק לאנשי התובעת ולהוות מטרד חמור". בנוסף, כך נטען, קיבל פז איומים טלפוניים.

עוד נטען כי בעקבות הטור "התקהלו אזרחים, התפרעו והשחיתו את המודעה, וזאת תוך כדי גרימת נזקים לרכוש התובעת... ובכלל זה ציורי צלב קרס על הגדרות".

בחברה גם טענו כי ממילא לא הם אלה שהציבו את שלטי הפרסום ולא הייתה להם כל שליטה בתוכנם. בשל כך ובעקבות טענות נוספות תבעה החברה כי העיתון ואלפר יפצו אותה ב-140 אלף שקל.

בכתב ההגנה שהוגש מטעם "הארץ" ואלפר נטען בתגובה, בין היתר, כי גם אם פז ואנשי החברה שבבעלותו אכן הוטרדו, אין קשר בין הטרדות אלה ובין המאמר של אלפר, מה עוד שמספר הטלפון של החברה ממילא הופיע על גבי השלט עצמו.

בסופו של דבר הצדדים הגיעו להסכם פשרה, שלפיו העיתון יפצה את החברה ואת פז בסכום של 30-50 אלף שקל. השופט יאיר דלוגין קיבח את ההסכם וקבע כאמור כי העיתון ישלם לתובעים 50 אלף שקל.