באיירון סורס לא מחכים: החברה מעניקה ימי א' חופשיים

חברת ההיי-טק איירון סורס לא מחכה ליישומו של סוף השבוע הארוך במשק והחליטה להעניק לעובדיה מספר ימי ראשון חופשיים לאורך השנה החל מחודש מאי הקרוב ■ מדיניות זו מבקשת ליצור איזון בין שעות הפנאי לשעות העבודה

תומר בר זאב , מנכ"ל ironSource / צילום: איל יצהר
תומר בר זאב , מנכ"ל ironSource / צילום: איל יצהר

"שיטות העבודה שאנו רגילים אליהן עוצבו בתקופה בה העבודה יכלה להיעשות רק מהמשרד", כתב תומר בר זאב, מנכ"ל איירון סורס, במייל לעובדים, "יש צורך להתאים את השיטות למציאות של היום, ולכן החלטנו לסגור את הפעילות במשרד הישראלי למספר ימי ראשון לאורך השנה; תחילה חשבנו לתת את הימים כימי חופש רגילים לבחירת העובד, אבל בהמשך להבנה שדפוס העבודה שלנו השתנה, המהלך יהיה משמעותי יותר אם כל העובדים יצאו לחופש באותו היום".

בשיחה עם "גלובס" הסביר בר זאב, כי הוא "מאוד מתחבר לפילוסופיה לפיה על מנת להיות יעיל לא צריך בהכרח להיות פיזית בעבודה. חיכיתי שהממשלה תנקוט יוזמה. שמחתי כשהיא נקטה, אבל הבעיה היא שהם רק מדברים. זה לא קרה ואני לא אמשיך לחכות. שוק העבודה הישראלי לא השתנה עשרות שנים, והיום, בין אם נרצה או לא נרצה אנחנו ממילא מחוברים כל הזמן.

"דווקא משום כך, האחריות שלנו כמעסיקים היא לנסות לאזן, ולתת עוד ימי חופש. קראתי שהתפוקה שלנו הישראלים נמוכה מממוצע התפוקה ב-OECD, למרות שאנחנו עובדים יותר, ולדעתי יותר ימי חופש יעלו את הפרודוקטיביות. זו תפיסת עולם שאני מקווה שחלק מעמיתי יאמצו.

"לפעמים, כשהסקטור הפרטי לוקח יוזמה ומציג נתונים - זה משפיע. אני באמת מתכוון להציג בסופו של דבר נתונים. אעיד על עצמי ואומר שהרבה פעמים הרעיונות הכי טובים שלי עולים דווקא בחופש. דווקא כשיוצאים מהשגרה. אני גם מכיר רבים שיושבים שעות ארוכות בעבודה והם לא באמת יעילים".

בר זאב מבהיר שאין ליוזמה קשר לכך שבחברה, העובדת מול מקומות בעולם שבהם לא עובדים בימי ראשון, לפעמים מצטמצם הצורך בעבודה בימים אלה. "זה לא נכון", הוא אומר, "בהרבה חברות מרכז הפיתוח פועל בישראל. אנשי הפיתוח לא מדברים עם אף אחד, כך שאחוז האנשים שהעבודה שלהם נפגעת בגלל עבודה עם חו"ל, הוא שולי".

האיזון בין שעות הפנאי לעבודה, בא לדברי בר זאב לביטוי גם בדוגמאות נוספות בתרבות הארגונית של איירון סורס: "אבות טריים מקבלים מקבלים 10 ימי חופש לאחר הלידה. אנחנו מעודדים גמישות בשעות, כמו למשל לאפשר להורים לצאת מוקדם יום בשבוע".