אדריכלית תובעת את אשטרום: לא שילמה שכר על ניהול פרויקט

זאת בגין פרויקט שניהלה האדריכלית מרים ברדיצ'בסקי עבור אשטרום אינטרנשיונל בפורטוגל

סוד הקסם של ליסבון, פורטוגל/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סוד הקסם של ליסבון, פורטוגל/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

תביעה בסך 3.2 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברת אשטרום אינטרנשיונל, מקבוצת אשטרום בנייה, ונגד גיל גירון, המנכ"ל ודירקטור בחברה. התובעת היא האדריכלית מרים ברדיצ'בסקי, הטוענת להפרת הסכם מולה בגין פרויקט נדל"ני אותו תכננה וקידמה מטעם החברה בפורטוגל.

על-פי כתב התביעה, שהוגש על-ידי עו"ד טל בננסון, התובעת עבדה במשך מספר שנים עבור אשטרום, אך החברה גמלה לה בהפסקת ההתקשרות עמה שלא כדין ובשלילת שכרה המוסכם. לטענת ברדיצ'בסקי, החברה התעשרה הודות לניהולה את פרויקט החברה בפורטוגל, ובכל זאת החברה מסרבת לשלם לה את שכרה ומתחמקת מפניותיה במשך זמן רב.

על-פי התביעה, הקשר בין התובעת לאשטרום אינטרנשיונל נוצר באמצע 2007 באמצעות המנכ"ל גירון, שהציע לה לנהל פרויקט בפורטוגל. במסגרת זו הועברו לה במאי 2007 תכניות שהוכנו על-ידי אדריכל מקומי עבור הפרויקט, וזאת על-מנת שהיא תבחן עבורם את התוכנית שהוכנה וכיצד ניתן לשפרה. ביוני 2007 נשלחה התובעת על-ידי החברה לפורטוגל כדי לבחון את הפרויקט ולגבש הצעה לניהולו.

בסוף יולי 2007, ולאחר משא-ומתן בפגישות רצופות בין הצדדים, קיבלה ברדיצ'בסקי את ההצעה לניהול הפרויקט, כאשר בתמורה ישולם לה שכר חודשי בסך 8,000 דולר, תשלום הוצאות בגין שהותה בפורטוגל וכן התחייבות כי עבור שיפורים או הטבות שיושגו על-ידה כמו שיפור באחוזי הבנייה, היא תתוגמל בבונוס של 3% מהערך המוסף שיושג. לאחר סגירת ההסכם בעל-פה, נכנסה התובעת לתפקידה בניהול הפרויקט באוגוסט 2008.

לטענתה, כבר בחודש הראשון לעבודתה היא נאלצה להתמודד עם עיכוב תשלום שכרה החודשי. לטענתה, היא החתה נתונה במצב בלתי אפשרי, בו מחד כבר החלה בעבודתה והשקיעה זמן ומשאבים בפרויקט, אך מאידך לא קיבלה את תשלומי שכרה כסדרם, כאשר כל זאת קורה כשאין בידה הסכם חתום. רק בינואר 2008 הועברה לידיה טיוטת הסכם, שלטענתה לא כלל את המוסכם בעל-פה.

בסופו של יום, היא טוענת כי נאלצה לחתום על הסכם שלא שיקף את מלוא ההסכמות שסוכמו עמה בעל-פה, וגם הסכם זה לטענתה לא כובד.

בתביעה היא טוענת כי לאחר שהשקיעה מעל לשנתיים ו-4 חודשים של עבודה, במסגרתה פעלה כדי להשיג את אישורי העירייה, היא קיבלה בסוף מארס 2010 הודעה מגירון על סיום עבודתה בפרויקט, וזאת ללא כל התראה מוקדמת. זאת כאשר לטענתה, הנתבעים בחרו שלא לשלם לה את יתרת שכרה בגין ניהול הפרויקט, לרבות הוצאותיה. כמו כן, היא טוענת כי לא שולם כל שכרה בגין התכנון האדריכלי ובגין הבונוס המגיע לה.

מחברת אשטרום אינטרנשיונל לא נמסרה תגובה.