בקרוב: יישום הסכמי תעופה חדשים בתוך חודש בלבד

שר התחבורה ישראל כץ הודיע על אישור נוהל חדש, לפיו ניתן יהיה ליישם הסכמי תעופה עם מדינות שונות בתוך חודש מיום חתימתן בראשי-תיבות

שר התחבורה ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
שר התחבורה ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

חברות התעופה החדשות שכבר הגיעו לישראל (דוגמת קתאי והיינאן) ואלה שבדרך לכאן (אייר אינדיה והחברה הקנדית אייר טראנסאט) פתחו את התיאבון במשרד התחבורה, שיוצא עם נוהל חדש שיאפשר ליישם הסכמי תעופה חדשים בתוך חודש בלבד.

בהודעת המשרד מדגישים כי "הליך אשרור הסכמי תעופה בין מדינות לאחר חתימתם על-ידי שני הצדדים יכול להימשך כיום שנים רבות והיווה עד כה תנאי הכרחי ליישום ההסכם ולתחילת הטיסות של חברות התעופה".

לפיכך, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הודיע על אישור נוהל חדש שיזם יחד עם משרדי המשפטים והחוץ, ולפיו ניתן יהיה ליישם הסכמי תעופה עם מדינות שונות בתוך חודש מיום חתימתן בראשי-תיבות. בכך תיישר ישראל קו עם נהלים שקיימים במדינות שונות בעולם.

איסלנד תהיה המדינה הראשונה שעליה יחול הנוהל החדש. ביום ראשון הקרוב יגיש השר כץ לאישור הממשלה את הסכם התעופה שנחתם בראשי-תיבות בין ישראל לבין איסלנד, ובכך תפעיל החברה האיסלנדית WOW טיסות לואו קוסט מישראל לאיסלנד וגם לארה"ב. מדובר בחברת לואו קוסט שונה בנוף, היות והיא מציעה טיסות מוזלות כאלה ליעדים טראנס-אטלנטיים (במחיר של כ-180-200 אירו מאיסלנד לארה"ב, למשל).

משרד התחבורה חתום כיום על הסכמי תעופה עם כ-70 מדינות בעולם, כאשר 25 הסכמים נוספים נמצאים בהליכי אשרור שונים לאחר שנחתמו בין המדינות. "אני נחוש להמשיך ולחתום על הסכמי תעופה נוספים ולהביא לישראל חברות תעופה נוספות, שיוזילו את מחירי הטיסה לצרכנים המקומיים ולתיירים" אמר כץ.