רשמית: ניו-פארם נמכרת לשופרסל תמורת 130 מיליון שקל

המוכרת, קבוצת המשביר, צפויה לרשום רווח הון בסך של כ-40 מיליון שקל, והיא מתכננת לנצל את הכסף שתקבל מהעסקה לביצוע פירעון מוקדם של אג"ח ■ ניו-פארם הפסידה 22 מיליון שקל ב-2016

נסגרה העסקה לרכישת רשת חנויות הדראגסטורים ניו-פארם על-ידי שופרסל מידי קבוצת המשביר לצרכן. שופרסל, שנמצאת בשליטת דסק"ש מקבוצת אי.די.בי, תשלם 130 מיליון שקל עבור מלוא הבעלות על ניו-פארם.

כמו כן, נקבע כי במסגרת העסקה תקבל ניו-פארם החזר חוב של 12 מיליון שקל מחברת המשביר  בתי כלבו (חברה-בת של המשביר לצרכן).

העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים בתוך 3 חודשים (עם אפשרות להארכה בחודש נוסף בתנאים מסוימים), ואם האישור לא יתקבל, יתבטל ההסכם - "אלא אם הצדדים יסכימו על הארכת התקופה".

שופרסל תבצע בשבועות הקרובים בדיקת נאותות לניו-פארם במטרה להשלים את הרכישה בתוך 50 יום, והיא "תהיה רשאית לבטל את העסקה, אם בסיום בדיקות הנאותות שתבצע יתברר כי קיימת אי-התאמה או הפרה של מצג או התחייבות, או שאירעו אירועים שלא במהלך העסקים הרגיל, שעשויים להוות 'שינוי מהותי לרעה'".

בכוונת שופרסל, שבקופתה היו כ-500 מיליון שקל בסוף 2016, להשלים את העסקה ממקורותיה העצמיים.

עם השלמת העסקה, צפויה קבוצת המשביר, שבשליטת רמי שביט, לרשום רווח הון בסך של כ-40 מיליון שקל לפני מס, והיא מתכננת לנצל את הכסף שתקבל מהעסקה כדי לבצע פירעון מוקדם של אג"ח (סדרה ד'), שהיקפה כ-92 מיליון שקל. במקביל, מתכוונת המשביר לגייס חוב באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה, בהיקף של עד כ-50 מיליון שקל, שתהיה מובטחת בשיעבוד על מניות החברה הבת המרכזית שלה, המשביר בתי כלבו.

החליפה ידיים על רקע הפסדים

רשת ניו-פארם נוסדה ב-1992 על-ידי קונצרן כלל, בשיתוף עם הרוקח החיפאי זאב גורה, ונקראה בתחילה כלל פארם. במהלך השנים החליפה הבעלות ברשת ידיים מספר פעמים, על רקע תוצאות חלשותת (ולעתים קרובות הפסדים), שנבעו מהקושי להתמודד עם מובילת השוק, רשת סופר-פארם של ליאון קופלר.

מתוצאות הרשת שפורסמו היום עולה כי בשנת 2016 היא רשמה הכנסות של 711 מיליון שקל, גידול של 2% לעומת 2015, אולם בד-בבד גדל ההפסד התפעולי שלה, שכמעט הוכפל, והסתכם אשתקד בכ-16 מיליון שקל. ההפסד לפני מס עמד על כ-22 מיליון שקל, גידול של 57% לעומת ההפסד ב-2015.

עם בעלי ניו-פארם בעבר נמנו חברת חבס השקעות של הרצל חבס, האגודה השיתופית קו-אופ צפון-היפרשוק, משפחת בורוביץ' וחברת ישאל של רוני אלרואי, שפחות מ-3 שנים לאחר רכישת השליטה בה, ב-2005, נפרדה ממנה לטובת למשביר של רמי שביט.

ניו-פארם עומדת על המדף כבר זמן רב, וב-2015 אף נחתם הסכם למכירתה ליאיר פיליפ ודב צימברג תמורת 165 מיליון שקל - אך העסקה לא יצאה לפועל בסופו של דבר.

ניו-פארם מפעילה כיום 67 סניפים, שבהם היא עוסקת בשיווק ובמכירה של מוצרי טואלטיקה, היגיינה נשית, מוצרים לתינוקות, מוצרי קוסמטיקה (בשמים, מוצרי טיפוח ואיפור) וכן מחלקת בית מרקחת ומוצרי טבע. בחברה מועסקים כ-1,100 עובדים.

החברה-האם, קבוצת המשביר, פועלת בעיקר באמצעות רשת בתי כלבו הנושאים את שמה. נוסף על כך היא מפעילה מועדון לקוחות, ובאחרונה החלה בפעילות בתחום הטכנולוגי.

המשביר נסחרת בשווי של כ-350 מיליון שקל, אחרי שחיקה של כ-25% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה.

כעניין שהפך לדבר שבשגרה, גם את 2016 סיכמה קבוצת המשביר עם שורה תחתונה שלילית, והפסדיה לשנה זו הצטברו ל-34 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-4 מיליון שקל ב-2015. 

את שופרסל ייצג עו"ד רן שלום ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'. את המשביר ייצג עו"ד אמיר ברטוב ממשרד שמעונוב. 

תוצאות ניו פארם ב?2016
 תוצאות ניו פארם ב?2016