הנהירה לארץ הקודש: שיא כל הזמנים בכניסות תיירים לישראל

מספר התיירים המגיעים לישראל ממשיך לגדול, כשבחודש מארס האחרון נכנסו לישראל כ-293 אלף תיירים - גידול של 22% ביחס למארס אשתקד ■ מתחילת השנה נכנסו לישראל לא פחות מ-739 אלף תיירים

תיירות ניכנסת, יורדים מהמטוס/ צילום: שאטרסטוק
תיירות ניכנסת, יורדים מהמטוס/ צילום: שאטרסטוק

מספר התיירים המגיעים לישראל ממשיך לגדול: בחודש מארס האחרון נכנסו לישראל כ-293 אלף תיירים - מספר המשקף גידול של 22% ביחס לחודש מארס אשתקד.

מתחילת השנה נכנסו לישראל 739 אלף תיירים, עליה של כ-24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שבמהלכה נכנסו לישראל 597 אלף תיירים בלבד.

את ההכנסות למשק מתיירות בשלושת החודשים הראשונים של השנה מסכמים במשרד התיירות בהיקף העולה על 4 מיליארד שקל, כאשר תוספת ההכנסות למשק מהעלייה בתיירות הנכנסת, ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, נאמדת בכ-730 מיליון שקל, ובתוספת של כ-5,000 מועסקים בתעשיית התיירות ובענפים הנלווים לה. נזכיר כי שנת 2016 הסתיימה עם כ-3 מיליון תיירים שהגיעו לישראל, והשאיפה היא כי השנה המספר הזה יגדל. 

רוב-רובם של התיירים שהגיעו ארצה בחודש מארס עשו זאת בטיסות. כך, נרשמו 256 אלף כניסות של תיירים דרך האוויר. דרך היבשה נכנסו 38 אלף תיירים.

בשורה נוספת היא ירידה במספר מבקרי היום (שלא ניתן לכנותם תיירים של ממש, משום שהם רק עוברים דרך ישראל בדרך למדינה שכנה): בחודש מארס נכנסו לישראל 12 אלף מבקרי יום, לעומת 19 אלף במארס בשנה שעברה.