מנכ"ל מטומי עופר דרוקר פורש מתפקידו

דרוקר יוחלף ע"י סמנכ"ל הכספים והתפעול, שגיא נירי

עופר דרוקר / קרדיט: ענבל מרמרי
עופר דרוקר / קרדיט: ענבל מרמרי

מנכ"ל חברת מטומי, עופר דרוקר. הודיע היום (ה') על פרישתו ועל מינויו של סמנכ"ל הכספים והתפעול, שגיא נירי, כמחליפו.

מטומי, העוסקת בפרסום דיגיטלי, נסחרת בבורסות תל-אביב ולונדון. לאחר ההודעה היום שמרה מניית החברה על יציבות בבורסת תל-אביב, ומחירה משקף לחברה שווי של 484.6 מיליון שקל.

קרן ברוש האקטיביסטית, שהגיעה להחזקה של 7% ממניות מטומי ואף מינתה שני דירקטורים בחברה, פרסמה בעבר טענות נגד אופן הניהול של דרוקר. דרוקר אמר בראיון ל"גלובס" עוד בנובמבר 2016 כי אם בעלי המניות יבקשו ממנו לפרוש, יעשה זאת. בסופו של דבר לא ביצעה קרן ברוש מהלך אקטיביסטי נגד דרוקר, אולם כמה חודשים אחר האירוע, החליט רדרוקר לפרוש.

דרוקר ייסד את מטומי לפני כעשור, ותחת ניהולו צמחה החברה לגורם משפיע בתחום הפרסום הדיגיטלי, המעסיק כ-450 עובדים (מחציתם בישראל), עם מחזור הכנסות שנתי של 277 מיליון דולר ב-2016. דרוקר גם הוביל את הרכישות שביצעה מטומי, של החברות Team Internet, Media Whiz, Mobfox ו-Optimatic.

ב-2014 הונפקה החברה בלונדון לפי שווי של 350 מיליון דולר אחרי הכסף, ולאחר מכן ביצעה רישום כפול לבורסה בתל-אביב.

קושי במעבר לפרסום במובייל

מאז הנפקתה ב-2014 איבדה מניית מטומי כמחצית משוויה. בתחילת 2015 צנחה המניה בחדות ביום אחד, בעקבות אזהרת רווח שפרסמה החברה. הירידות תואמות את המתרחש בשוק הפרסום באינטרנט ובקרב מתחרותי של מטומי. חברות הפרסום באינטרנט התקשו לבצע את המעבר לפרסום במובייל, המבוסס בעיקר על וידאו, לעומת הפרסום במודעות וסרטוני פלאש, שהיו מקובלים בעבר. דרוקר כיוון את החברה לשינוי הזה והראה צמיחה יחסית בתחומי המובייל והווידאו, אבל בשלב הראשון נפגעו ההכנסות והרווחים.

ב-2016 צמחה מטומי ב-2.1% בלבד ועברה להפסד של 6.3 מיליון דולר, לעומת רווח של 2.3 מיליון דולר ב-2015. זאת, כשב-2015 היא רשמה צמיחה של 14% בהכנסותיה. בקופת החברה היו 21.7 מיליון דולר נכון לסוף 2016.

בעלי המניות המובילים במטומי הם היזם ואיש הפרסום אילן שילוח, שליווה אותה מתחילת דרכה ומחזיק 12% מהמניות (שילוח פרש באחרונה מדירקטוריון החברה ומתפקידו כיו"ר); קרן ויולה, שמחזיקה 10%, והיו"ר הנוכחי, הראל בית-און, הוא נציג מטעמה; קבוצת הפרסום פובליסיס, המחזיקה 23%; וקרן ברוש, שאותה מוביל אמיר אפרתי, עם 7% מהמניות. דרוקר עצמו מחזיק 4% ממניות מטומי.
שגיא נירי, המנכ"ל המיועד של החברה, כיהן כמנהל כספים בקבוצת הפרסום מקאן-אריקסון ישראל, שהוביל שילוח, וכמנהל בדלויט ישראל.

קרן ברוש פועלת כקרן אקטיביסטית בכמה חברות, ובאחרונה עלתה לכותרות בעקבות פעילותה בחברת הביומד אלקוברה, שבה היא מחזיקה 17%. באלקוברה מבקשת קרן ברוש להחליף לא רק את המנכ"ל, אלא את הדירקטוריון במלואו..