האם כדאי לגוון את תיק ההשקעות במניית אל-ברנדס?

חברת האופנה L-Brands מחזיקה 5 חברות בנות יציבות, שהבולטת בהן היא Victoria's Secret, האחראית לכ-60% מהמכירות ■ האג"ח של L-Brands מגובות כנגד חמשת המותגים החזקים הללו • ניהול תיקים – יתרונות וחסרונות

תצוגה של ויקטוריהס סיקרט / צילום: רויטרס
תצוגה של ויקטוריהס סיקרט / צילום: רויטרס

L-Brands  הוקמה על-ידי לסלי וקסנר, יהודי אמריקאי שהתחיל את דרכו בעולם האופנה בשנות ה-50 של המאה הקודמת. החברה מחזיקה כיום 5 מותגים עיקריים.

Victoria's Secret, המותג המוביל, אחראי לכ-60% ממכירות החברה - שווה ערך למכירות בהיקף של 7.7 מיליארד דולר בשנה. המותג נחשב לחזק ביותר בתחום ההלבשה התחתונה לנשים בעולם כולו.

PINK - תת-מותג של ויקטוריה'ס סיקרט, שלרוב נמכר באותה החנות, נוסד ב-2002, במטרה לפנות לקהל יעד בגילאי 13-30. ב-PINK שמים דגש על בגדים שאינם הלבשה תחתונה, ובעיקרם בגדי ים, אביזרים, סווטשירטים והודי'ז, וגם הלבשה תחתונה תחת המותג PINK. .

Bath & Body Works - חברה המייצרת תמרוקים, מוצרי טיפוח ואביזרים לבית ולאמבט. לחברה מעל 1,670 חנויות הפרוסות ברחבי צפון אמריקה, ולאחרונה התפרסה הרשת לכוויית. החברה מוכרת בכ-3.5 מיליארד דולר בשנה, ואחראית על כ-30% מההכנסות הכוללות של L-Brands. Bath & Body Works היא הצומחת ביותר ב-L-Brands, והיא מציגה מדי שנה עלייה בהכנסות.

Henri Bendel - רשת חנויות בוטיק הפועלת בניו יורק ופונה לפלח קהל אמיד. חנות הדגל שלהם ממוקמת ב-712 Fifth Avenue. החברה מוכרת תיקי יד לנשים, צמידים, שרשראות, טבעות, נרות ריחניים, תכשיטים ואביזרים לנשים, במחירים שאינם לכל כיס.

החברה מבצעת משלוחים בינלאומיים למדינות רבות ברחבי העולם, כולל באירופה ובמזה"ת, ונוסף על כך לחברה 29 חנויות הפרוסות ברחבי ארצות הברית בלוקיישנים חמים.

La Senza - חברת הלבשה תחתונה שמקורה בקנדה, ורוב סניפיה מצויים שם. החברה, שהוקמה ב-1990, נרכשה על-ידי L-Brands ב-2006 תמורת 628 מיליון דולר. מלבד הלבשה תחתונה לחברה גם קו מוצרים הכולל בגדי ספורט, בגדים ליום יום ואביזרים עבור נשים.

עיקרי הנתונים הפיננסיים

טרם ניתוח הנתונים הפיננסיים אציין שאיגרות החוב של החברה מגובות על-ידי כלל החברות הבנות של L-Brands, מה שמעניק יתרון בעת תחשיב הבטוחות, שכן כל חברה בת עומדת בפני עצמה, ובתרחיש של מימוש נכסים אין קיזוז בין החברות השונות כך שחברה רווחית תקזז חברה הפסדית. תחת זאת, הרווחים ילכו לנושים וההפסדים יימחקו.

שווי השוק של החברה עומד על כ-13.5 מיליארד דולר. מבחינת שמירה על יתרות נזילות וניהול נכון של נכסיה, החברה הגדילה את היקף המזומן ושווה המזומן שלה מרמה של כ-900 מיליון דולר בשנת 2012, לכמעט 2.6 מיליארד דולר ב-2016.

נוסף על כך הגדילה החברה את נכסיה הנזילים ואת סך נכסיה. החוב נטו נכון ל-28 בינואר 2017 עומד על 3.8 מיליארד דולר, לעומת 5.07 מיליארד דולר. התנהלות החברה ככלל היא עונתית; המלאי נצבר במהלך הרבעון השלישי, והמכירות גדלות במהלך הרבעון הרביעי.

בחינת החוב נטו ברבעון הרביעי בשנים האחרונות מצביעה על גידול קל שנבע בין היתר מהתרחבות החברה ומשינוי המיקוד מחנויות פיזיות למכירה באינטרנט ואחזקה של מחסנים מרכזיים. ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 בדצמבר 2016 ייצרה החברה תזרים של 1.89 מיליארד דולר מפעילות שוטפת, FCF של כ-900 מיליון דולר ו-EBITDA של 2.52 מיליארד דולר.

מבחינת ההון החוזר, לחברה 8.03 ימי לקוחות אל מול 33.12 ימי ספקים ו-54.19 ימי מלאי. המשמעות היא שבפחות מחודשיים החברה מוכרת את המלאי שלה, וכן שהחברה משתמשת באשראי ספקים, שכן הלקוחות משלמים בממוצע בתנאים של כמעט מזומן (8 ימים בממוצע) בעוד שהספקים מקבלים את כספם לאחר 33 ימים. מבחינת התייחסות לימי ספקים, 33 ימים הם תנאי תשלום טובים בענף הריטייל, נתון המאפשר לחברה לקבל תנאים טובים מספקיה.

האג"ח עדיפה על המניה?

ענף הריטייל עובר תהפוכות רבות בשנים האחרונות, בדגש על חדירת האינטרנט. יחד עם זאת, מותגים חזקים צפויים לשרוד את הטלטלות, ולעבור למכירות גם באמצעות האינטרנט, על פני התמקדות בסניפים פיזיים בלבד - מה שצפוי בטווח הארוך להפחית את ההוצאות השוטפות בגין ניהול סניפים.

בעוד שמניית L-Brands צפויה להיות תנודתית (ולראיה עלייה של כ-11% ביום בשער המניה לפני כשבוע וחצי), איגרת החוב יציבה באופן יחסי, היות שהחברה תזרימית. דירוג החוב של החברה עומד על BB פלוס/BB פלוס/Ba1, עם אופק יציב משלוש חברות הדירוג. חברת הדירוג Egan-Jones מדרגת את החברה BBB מינוס. נוסף על כך, לוח הסילוקין של חוב החברה מצביע על כך שעד יוני 2019 אין פירעונות קרן. ביוני 2019 יש פירעון של 500 מיליון דולר. עד ל-2019 עומד לרשותה של החברה קו אשראי בגובה של כמעט מיליארד דולר, שאיננו מנוצל.

כשאג"ח החברה נסחרות בתשואה דולרית של כ-5% לפדיון ב-2023 למותג חזק - כדאי להקשיב להרצל, ולא להשאיר את סיר הבשר או את ההלבשה התחתונה במצרים.

הכותב משמש כמנהל תחום החוב בחברת Oscar Gruss & Son Makor-Capital וחברות Oscar Gruss & Son ו/או חברת קשורות עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

הנתונים הפיננסיים
 הנתונים הפיננסיים