צפו: הרגע שקדם לתקרית המביכה בטיסת יונייטד איירליינס

תיעוד חדש מהתקרית בטיסת יונייטד איירליינס חושף את הרגעים שקדמו לסילוקו האלים של הנוסע דייוויד דאו, שגרם לשערורייה בינ"ל ■ בסרטון נראה דאו כשהוא מדבר ממקום מושבו עם נציגי חברת התעופה, רגעים ספורים לפני שנגרר בפראות מהמטוס

יונייטד איירליינס, נוסע מורד בכח מטיסה / צילום: מתוך היוטיוב
יונייטד איירליינס, נוסע מורד בכח מטיסה / צילום: מתוך היוטיוב

תיעוד חדש שפורסם היום (ה') מהתקרית בטיסת יונייטד איירליינס חושף את הרגעים שקדמו לסילוקו האלים של הנוסע ד"ר דייוויד דאו, שגרם לשערורייה בינלאומית. בסרטון נראה דאו כשהוא מדבר ממקום מושבו עם נציגי חברת התעופה, בעוד שוטר דורש ממנו להתלוות אליו.

"אני לא יורד, נסו להוריד אותי בכוח, אני אתבע את יונייטד איירליינס", כך הזהיר דאו את איש הביטחון, לאחר שזה איים כי ייאלץ להוריד אותו בכוח. "אתה מעדיף ללכת לכלא מאשר לרדת מהטיסה?", שאל השוטר. "אני לא הולך. אני נשאר כאן", אמר דאו - ואז פונה באלימות ממקום מושבו. 

התקרית אירעה בתחילת השבוע בנמל התעופה או'הייר בשיקגו, כשדאו היה על טיסה שהייתה בדרכה לקנטקי. הוא סירב להתפנות, אחרי שהחברה ביצעה רישום יתר לטיסה ונאלצה לפנות 4 מקומות לטובת אנשי צוות. המחשב בחר באופן רנדומלי 4 שמות של נוסעים, שיקבלו 1,000 דולר פיצויים כל אחד, אולם דאו, רופא במקצועו, סירב לכך בטענה כי הוא צריך להגיע לעבודתו. במהלך גרירתו הוא נפצע ופונה לבית חולים מקומי.

עורכי דינו הגישו אמש בקשה דחופה לבית משפט באילינוי, לחייב את חברת התעופה לשמור על הקלטות וחומרים אחרים הקשורים לתקרית, כשהם טוענים ל"אפליה חמורה" נגד דאו.

מנכ"ל יונייטד איירליינס, אוסקר מונוז, התנצל אתמול בפני דאו ומשפחתו ובפני לקוחות בראיון לרשת ABC. לדבריו של מונוז, החברה לא תשתמש יותר ברשויות אכיפת החוק כדי להוריד נוסעים מטיסות עמוסות. "זה לא יכול לקרות שוב ולא יקרה שוב", הבטיח מנכ"ל החברה, שספגה פגיעה קשה בתדמיתה וירידה במניות. עם זאת, הוא הבהיר כי לא יתפטר, חרף עצומות שאספו כבר עשרות אלפי חתימות.