HIGH Q על המדף: השופט אורנשטיין אישר את מכירת הרשת

בעקבות דוח שהגישה המפרקת הזמנית של הרשת, נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א אישר הליך מזורז למכירת HIGH Q ■ עורכת הדין המייצגת את העובדים: "מקווים כי אכן יימצא רוכש ראוי"

איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט
איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

עומדת למכירה: המפרקת הזמנית שמונתה לחברת HIGH Q, עו"ד קרן רייכבך-סגל, הגישה היום (ו') דוח במסגרתו בקשה למתן הוראות לפרסם בדחיפות מודעה להציע הצעות ולנהל משא-ומתן עם גורמים המתעניינים בהשקעה.

המפרקת סבורה כי יש לפעול בהקדם למימוש נכסי החברה, בשל החשש שאם הדבר לא ייעשה בהקדם, ייגרם נזק בלתי הפיך, והמתחרים בשוק עשויים להשתלט על הנכסים. נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, הודיע כי יקבל את עמדתה.

עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את העובדים, מסרה: "אנו מברכים על מהירות הפעולה ומקווים כי אכן תוך ימים ספורים יימצא רוכש ראוי אשר ימשיך את פעילות החברה וישמור על נכסיה העיקריים ועל עובדיה המנוסים והמסורים".

רשת High Q, המפעילה קורסי הכנה לפסיכומטרי והשלמת בגרויות, נמצאת על סף פשיטת-רגל. בדיון שהתקיים בתחילת השבוע הודיע השופט אורנשטיין כי הוא מאשר את בקשת הפירוק וממנה את עו"ד קרן רייכבך-סגל ממשרד איתן מהולל שדות למפרקת זמנית, כפי שהציעה עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את העובדים.

על-פי הבקשה שהגישה עו"ד חיות גרינברג, המורים ברשת קיבלו בתחילת החודש הודעה כי לא ישולמו משכורותיהם. 50 מעובדי חברת HIGH Q הגישו את הבקשה, לאחר שלטענתם החברה היא חדלת פירעון והגיעה לסוף דרכה העסקית.

לדברי עו"ד גרינברג, החובות של החברה מוערכים ב-2.5-3 מיליון שקל, מכיוון שהעובדים קיבלו רק חלק ממשכורת חודש מארס, זאת בנוסף לחובות לקופות הגמל (הפרשות) וזכויות שוטפות שלא משולמות (פיצויים, הבראה וכו').

HIGH Q היא רשת מכוני פסיכוטרי שנוסדה ב-1983 ומפעילה כ-30 סניפים בפרישה ארצית מבאר-שבע ועד קריית שמונה, ורשומים אליה כ-2,000 תלמידים פעילים הרשומים בתקופה הנוכחית, אשר שילמו על קורסים למבחן הפסיכומטרי, השלמת בגרויות ולימודי אנגלית אקדמאית, זאת בנוסף לתלמידים שנרשמו ועדיין לא שילמו לחברה.

המטה של חברת HIGH Q ממוקם בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, שם נמצאים המשרדים והנהלת חשבונות, אך כל יחידה מתנהלת באופן עצמאי. HIGH Q מעסיקה כ-230 עובדים, כאשר 115 מתוכם הם מורים ומדריכים, והיתר עובדי מטה.

כל הסניפים נמצאים בנכסים שמושכרים לחברה, ומבדיקה שנעשתה מולם על-ידי באת-כוחם של העובדים עולה כי השכירות משולמת עד סוף מארס 2017. השוכרים כולם או מרביתם מחזיקים ערבויות בנקאיות בגובה של 3 חודשי שכירות קדימה.

HIGH Q רשומה כמוחזקת בנאמנות על-ידי עו"ד אבירם רחמי, אך מתברר כי החל משנת 2013 מניות החברה מוחזקות בידי תאגיד סינגפורי בשם PREP2GO, והבעלים שלה הוא שם לוי, ישראלי לשעבר שוויתר על אזרחותו הישראלית ומתגורר במונקו. לפי דברים שמסר לעו"ד גרינברג, הוא נמנע מלהגיע לארץ מטעמים אידאולוגיים.

בהודעת SMS שהעביר לעו"ד חיות גרינברג, כתב מנכ"ל HIGH Q: "לחברה אכן אין יכולת לעמוד בכל התחייבויותיה, ולכן אין לי התנגדות (עם כל הצער שבדבר) לפירוק החברה".

כשהשופט אורנשטיין שמע כי לוי מכהן כמנכ"ל החברה בפועל ומנהל את החברה מרחוק, ועובדי החברה מעולם לא זכו לראותו, הוא אמר בדיון: "חשבתי שראיתי הכול".