טריפל סי שוברת שוק: חבילת טלוויזיה ב-50 ש' לחודש

החברה נכנסת לתחום ה-IPTV – שידורי טלוויזיה על תשתית האינטרנט, תחת מותג חדש smart ■ תציע גם חבילת טריפל הכוללת טלוויזיה, ספק אינטרנט ותשתית ב-100 שקל לחודש

רמי נחום / צילום: דן נחום
רמי נחום / צילום: דן נחום

שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל עדיין מאופיין בשליטת הדואופול הוט ו-yes, אך שורה של צעדים עסקיים והתפתחויות טכנולוגיות שהולכים ומצטברים בתקופה האחרונה, עשויים אולי לערער את ההגמוניה הזאת.

הצעד האחרון ברשימה שייך לחברת טריפל סי, שהודיעה היום על כניסתה לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, תחת המותג "סמארט". החברה שפועלת בתחום של מחשוב ענן למגזר העסקי ומשמשת גם כספקית אינטרנט ללקוחות פרטיים, הכריזה היום כי מיום ה' הבא היא תציע ללקוחותיה חבילת טלוויזיה בעלות חודשית של 50 שקל בחודש בלבד.

מדובר בחבילה שמבוססת על אפליקציה למכשירים חכמים (סמארטפונים, טאבלטים וטלוויזיות חכמות), כשמי שמעוניין יוכל גם לקבל ממיר לטלוויזיה בתוספת עלות של 10 שקלים חודש. השירות יורכב ברובד הראשון שלו מתכני ערוצי עידן פלוס, אותם ניתן לקלוט בחינם: ששת הערוצים הוותיקים הכוללים בין היתר את ערוצים 2, 10 ו-1, אליהם נוספו לאחרונה גם הערוצים הייעודיים דוגמת ערוץ 24 וערוץ 20 - ובסך הכל 10 ערוצים, כשאליו יתווספו כמה חבילות תוכן.

החבילה העיקרית מבוססת על שירות שנקרא עד היום סמארט VOD, והוצע לצרכן תמורת כ-30 שקל בחודש. מדובר בשירות של חברת וונטייז הישראלית, שכולל הסכמים עם חברות ואולפנים אמריקאים מרכזיים כגון דיסני, וורנר, סוני, פוקס, יוניברסל ועוד. השירות הזה יכלול גם סרטים חדשים יחסית, אך אלה יוצעו בתשלום נוסף. מלבד זאת, בחברה מתכוונים גם להעלות מספר ערוצים שיופקו על ידה ויציעו תכנים לילדים ותכני מוזיקה, 10 ערוצים בינלאומיים שונים ושתי חבילות ערוצים שמיועדות למגזר הרוסי ולמגזר הערבי.

בפן הטכנולוגי, טריפל סי מציעה אפשרויות להקלטה מתקדמת של תכנים שישמרו בענן וגישה לתכנים מחמישה מכשירים בו זמנית. כספקית אינטרנט היא גם תציע חבילה משלובת שתכלול את שירות הטלוויזיה יחד עם שירות אינטרנט (ספק ותשתית), במחירים של בין 100 ל-120 שקל בהתאם למהירות.

המחירים של טריפל סי ממצבים אותה כזולה ביותר בשוק. סלקום, לשם השוואה, מציעה את שירות הטלוויזיה שלה ב-99 שקל בחודש, ואת שירות הטריפל ב-150 שקל. אלא כפי שכבר ראינו, שוק הטלוויזיה הוא שונה ומורכב בהרבה מהשוק הסלולרי, שם כניסת התחרות הובילה לצניחת מחירים תוך זמן קצר מאוד. בעוד שבתחום הסלולר מוצע לצרכן מוצר אחיד, שאין לו קשר רגשי אליו, והשוואת המחירים היא נוחה וקלה, בתחום הטלוויזיה המגוון גדול בהרבה, ובהתאם לכך גם השיקולים הופכים מורכבים יותר, וקשורים גם לטעם אישי, הרגלי נוחות, וקבלת החלטות שמשפיעה על התא המשפחתי כולו.

- רמי נחום, מנכ"ל ובעלי טריפל סי, איך אתם מתכוונים להתמודד עם שני חסמי המעבר המרכזיים, לפחות עבור משפחות, תכני ספורט ותכני ילדים?

"קודם כל, כולנו מודים לסלקום שפרצו את הדרך לשידורי ה-OTT בארץ (העברת תכנים על גבי רשת האינטרנט - י' כ'), ואנחנו חושבים שלנו עכשיו יהיה הרבה יותר קל לשכנע לקוחות לעשות את המעבר. אני מסכים אתך לגבי תכני הילדים ופחות לגבי הספורט. משפחות צריכות תכני ילדים ואנחנו משקיעים בזה הרבה. יהיו לנו חמישה ערוצי ילדים שונים, כל התכנים יהיו מתורגמים או מדובבים לעברית, אז בעניין של הילדים יש לנו שירות וואו".

- ולגבי הספורט?

"נכון שאין לנו ספורט עדיין, אנחנו עדיין נלחמים כדי להנגיש ספורט במחיר סביר. אנחנו גם מחכים בעניין הזה למחוקק".

על פי הערכות, כדי להגיע לאיזון טריפל סי תידרש לגייס כמה עשרות אלפי לקוחות, אך בחברה שואפים גבוה יותר ומדברים על כך שבשנים הראשונות ההכנסות יושקעו מחדש בהגדלת היצע התוכן, כך שהיא תנסה לתפוס נתח שוק משמעותי יותר מהתחום, שנשלט היום כאמור על ידי הוט ו-yes.

ההודעה של טריפל סי היום מגיעה לאחר שאתמול הודיעה סלקום כי תציע ללקוחותיה גם את תכני HBO הפופולאריים ללא תוספת תשלום. כל אלה, יחד עם המשך חדירתם של שירותים בינלאומיים כמו נטפליקס ואמזון, הופכים את כניסתה של פרטנר לתחום, שאמורה להתרחש במהלך החודשיים הקרובים, למאתגרת וקשה אף יותר.