בוטלה השביתה - כמעט כל עובדי רשות השידור ייקלטו

(עדכון) - יחימוביץ': "ההסכם הרופס כבר היה חתום מזמן בין יו"ר ההסתדרות ושר האוצר" ■ ארגון העיתונאים: "ניסנקורן מכר בנזיד עדשים את השידור הציבורי"

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הגיעו להסכמות לפיהן כמעט כל עובדי רשות השידור בני ה-40 ואילך ייקלטו - בין אם בתאגיד השידור ובין אם בשירות המדינה - וניסנקורן בתמורה לא ישבית מחר (ג') את המשק. 

על-פי ההבנות שהושגו, סוכם כי כ-555 עובדי רשות השידור ייקלטו לעבודה בתאגיד השידור הציבורי, וחלקם בכוח העבודה בתאגיד, בתקופה שבתחילת שידורי התאגיד יעמוד על כ-65%, וכל זאת תוך שמירה על המסגרת התקציבית שנקבעה לתאגיד השידור. כלומר, כ-300 מעובדי הרשות מעל גיל 50 יפרשו בתנאים משופרים. 140 עובדים מעל גיל 50 שיש להם הסדר פנסיה צוברת - בסיס הפנסיה שלהם יגדל בעד 230 אלף שקל.

בנוסף, כ-100 עובדים (בתקנים מלאים) ייקלטו לשירות המדינה במסגרת תקנים לא מאוישים.

בשורה חשובה נוספת נוגעת לקבוצת העובדים בגילאי 40 עד 50: כלל העובדים המשתייכים לקבוצה זו ייקלטו להעסקה בתאגיד או בשירות המדינה. עובדי רשות השידור מעל גיל 50 יזכו לקבל פנסיית גישור.

ההסכמות בין הצדדים כוללות גם שיפור דרמטי של תנאי הפורשים מרשות השידור המבוטחים בקרן פנסיה חדשה, באופן שמטיב במאות אלפי שקלים עם כל עובד.

עוד סוכם בין יו"ר ההסתדרות ניסנקורן לבין מנכ"ל משרד באב"ד כי לא תהיה העסקה במתכונת של מיקור חוץ זמני, וכי חברות הפקה שיעסיקו את יוצאי רשות השידור, יקבלו עדיפות בניקוד בקבלת תקציבים המיועדים ליצירה מקורית למשך תקופה שתקבע מיום התחילה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על ההסכמות שהושגו ואמר: "עשינו מאמצים רבים והגענו לפתרון שמציל את מטה לחמם של מאות עובדים, מונע מיקור חוץ, קובע שיפור דרמטי בתנאי הפרישה ומסדיר גם קליטה בשירות המדינה". 

יחימוביץ: "ההסכם הרופס כבר היה חתום מזמן"

ח"כ שלי יחימוביץ', המתמודד מול ניסנקורן בבחירות לראשות ההסתדרות, מסרה הערב (ב') כי "השביתה המדומה, שאיש לא חשד שתתקיים, הסתיימה למרבה הציניות בעיצומו של יום השואה, והמטרה הושגה: כותרות בעיתונים לטובת קמפיין בחירות נואש, שאליו גויסו בעל-כורחם ככלי משחק כל העובדים במשק. המציאות המרה, שבה מאות רבות של מפרנסים בעלי משפחות הולכים הביתה, נותרה כשהייתה.

"ההסכם הרופס כבר היה חתום מזמן בין יו"ר ההסתדרות לבין שר האוצר, שותפו לקואליציית העסקנים בהסתדרות, עוד בטרם הוכרזה השביתה המדומה. ושיא הציניות: יו"ר ההסתדרות איים להשבית את המשק נגד הסכם שהוא עצמו חתם עליו לפני 3 שנים, ובו הוטל כתם שלא יימחה על יחסי העבודה בישראל, המאפשר חיסול מקום עבודה ופתיחתו מחדש".

תגובת "עוגנים", סיעתם של אבי ניסנקורן ואחרים, הנתמכת בין היתר על-ידי וכחלון, מסרה בתגובה לדברי יחימוביץ' סביב ביטול השביתה: "כמה צפויה ההודעה של יחימוביץ'. לא מתביישת - במקום לברך על ההישגים החשובים לעובדים, כמו בעבר, היא משסה ומפלגת. פתטי". 

"ניסנקורן מכר בנזיד עדשים את השידור הציבורי"

ארגון העיתונאים, המשתייך בעצמו להסתדרות הכללית, מסר הערב תגובה חסרת תקדים בחריפותה נגד ניסנקורן וההבנות שגיבש מול האוצר: "יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מכר היום בנזיד עדשים את השידור הציבורי והפקיר את עיתונאיו.

"3 שנים לאחר שלא נאבק נגד השימוש בחוק כדי לפטר את עובדי רשות השידור, הוא בוחר שלא להיאבק גם נגד החוק שפוגע בעיתונאי תאגיד השידור הציבורי, שחלקם מגיעים מתוך רשות השידור עצמה, ונותן יד לפירוק ההתארגנות שלהם. בחסות הכרזה על שביתה מדומה, ניסנקורן בחר לשתף פעולה ללא שום מאבק עם מהלך בזוי וחסר נימוק ענייני, שכל מטרתו היא להקל על ראש הממשלה להשתלט על השידור הציבורי".

לפרשנות נוספת