אקסלנס: אם לה פן תנצח בצרפת, השוק יאבד עד 15%

יניב חברון, הכלכלן הראשי בבית ההשקעות: "מתחילת השנה השוק באירופה עלה ב-8%-9%, כך שהסיכון לטעות בתחזיות הבחירות גבוה מדי מכדי שניקח אותו"

מארין לה פן / צילום: רויטרס
מארין לה פן / צילום: רויטרס

לאחר שצפה אתמול (ב') מגמה חיובית בשווקים בעקבות תוצאות הבחירות בצרפת, אך הזהיר כי "אסור להסתנוור", מעריך היום יניב חברון, הכלכלן הראשי בבית ההשקעות אקסלנס, כי "הסיכוי של לה פן להיבחר בסיבוב השני כמעט ולא מתומחר".

מה משמעותו של אי תמחור זה? לפי חברון, "במילים פשוטות יותר, אם לה פן לא תיבחר, ומקרון, המועמד הפרו-עיסקי התומך בגלובליזציה, יהיה הנשיא הבא של צרפת, השוק יוכל לעלות עוד 2%-3% אם בכלל. אך מה יקרה אם לה פן תצליח לעשות מהפך? למדנו בשנה האחרונה כי לא באמת כדאי להמר על תרחישים פוליטיים... אם לה פן כן תיבחר, השווקים יוכלו לרדת 10%-15% בקלות. כעת, רוב הדברים הטובים מגולמים אך הדברים ה'פחות טובים' כמעט ולא".

מבחינת הערכת הסיכון-סיכוי, ממליץ חברון: "בשבועיים הקרובים כדאי להוריד חשיפה לשווקים, עדיף לא להסתכן. אחרי הסיבוב השני לבחירות, ניתן שוב לחזור לשוק האירופי שכזכור, מאז סוף שנה שעברה הוא המועדף עלינו ולא בכדי. מתחילת השנה השוק באירופה עלה ב-8%-9%, כך ש הסיכון לטעות בתחזיות הבחירות גבוה מדי מכדי שניקח אותו".