הכנסת תאשר הלילה דחייה בהפעלת תאגיד השידור; "ביזיון"

ח"כ מיקי לוי: "רה"מ נתניהו מכלה את זמנה של הכנסת בבזבוז ימים ארוכים ויקרים בעיסוק על מה שידווחו עליו - במקום לקדם את התעשייה, הכלכלה, הרווחה, החינוך, הבריאות והתיירות"

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

הכנסת צפויה לאשר הלילה (ד') בקריאה שנייה ושלישית (סופית) תיקון בחוק השידור הציבורי, שתכליתו דחייה של 15 ימים במועד ההפעלה של תאגיד השידור הציבורי, ששידוריו אמורים היו להתחיל כבר ב-30 באפריל.

בתחילת החודש הקרוב אמורה הכנסת לקדם חקיקה מהותית יותר בעקבות הסיכומים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, ולפיהם חטיבת החדשות של התאגיד החדש תהפוך לתאגיד נפרד עם הנהלה חדשה - מהלך שנוי במחלוקת שבגינו הוגשו שתי עתירות לבג"ץ על-ידי ח"כ איתן כבל ועל-ידי ארגון העיתונאים. 

עובדי תאגיד השידור הישראלי ("כאן") הגיעו אחר-הצהריים למליאת הכנסת והניפו שלט מחאה שבו כתוב " דחייה לדורות" - זאת, לטענתם, במחאה על הכוונה לדחות את שידורי התאגיד ו"לזרוק לפח" 17 מיליון שקל ואת כל התכנים שנוצרו לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות. 

השלט הונף ביציע האורחים של מליאת הכנסת, מה שהזניק לעבר העובדים את מאבטחי המשכן, שהסירו את השלט והוציאו בכוח את העובדים החוצה. 

"דחיית השידורים ופיצול התאגיד משקפים את הרצון של ממשלת נתניהו לשלוט בתקשורת, לפגוע בציבור ולמנוע שידור ציבורי חף מפוליטיקה", נמסר מוועד עיתונאי התאגיד. 

"ביזיון ובושה" 

"אני באה מהמגזר העסקי, ואני אומרת לכם שהפיצולים האלה בין התאגיד לתאגיד חדשות הם בלתי אפשריים", אמרה מוקדם יותר היום ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני), בפתח הנאומים במליאת הכנסת שהחלו בשעה 12:00 וצפויים להימשך שעות ארוכות. "לא רק שאני לא מצליחה להבין את החלוקה הזו שנקבעה, גם מנכ"ל משרד התקשורת לא הצליח להסביר אתמול איך זה אמור לעבוד. הוא בסך-הכול קיבל הנחיה לדאוג שלא יהיה שם מנהל מסוים", היא הוסיפה.

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה במליאה: "חשבתי בלבי שאולי ראש הממשלה באמת חשב שהוא עשה טעות ועוול לעובדים ברשות השידור, ולכן הוא רוצה לתקן ולשקם. אבל כשאני מסתכלת על התוצאה, זה לא באמת משקם את רשות השידור ולא באמת עוזר לעובדים. זה לעשות את אותו הדבר רק בדרך הכי עקומה שיש".

חבר מפלגתה, ח"כ מיקי לוי, הוסיף: "החוק הזה הוא ביזיון ובושה לבית הזה. פעם נוספת מבקשים מהכנסת לכלות את זמנה ולדחות את מועד ההפעלה. לא אכפת לכם מהציבור, רק מעצמכם".

לדברי ח"כ לוי, "התאגיד גייס מאות אנשי מקצוע, והוא ערוך ומוכן כבר ברגע זה לשידור - זה עוד בלי לומר מילה על הניסיונות המסוכנים שלכם לפגוע בתקשורת חופשית, שזה שפל חדש בבית הזה".

לוי הוסיף כי ראש הממשלה נתניהו "מכלה את זמנה של הכנסת בבזבוז ימים ארוכים ויקרים בעיסוק על מה שידווחו עליו - במקום לקדם את התעשייה, הכלכלה, הרווחה, החינוך, הבריאות והתיירות".