ביג: מכרז לחברות מדיה ודיגיטל שילוו השקת הקניון הווירטואלי

תקציב הדיגיטל של המיזם, שייקרא BiG פלוס, צפוי לעמוד על כ-15 מיליון שקל, ותקציב הטלוויזיה צפוי לעמוד על 7 מיליון שקל - שניהם לפרק זמן של פחות משנה ■ במכרז מתמודדות בין היתר יוניברסל מקאן, TMF וגו אינטראקשן

אחרי שנה וחצי של בנייה, ההכנות להשקת אתר הסחר של קבוצת ביג נכנסות לישורת האחרונה. ל"גלובס" נודע כי הקבוצה מתעתדת להשיק את הקניון הווירטואלי שלה בחודש אוגוסט, ולכן היא עורכת כעת מכרז לבחירת חברות המדיה והדיגיטל שילוו אותה בכך.

במכרז, שמי שנחשף אליו הגדיר אותו כ"אחד המקצועיים שנערכו בישראל", מתמודדות בין היתר חברות המדיה יוניברסל מקאן, TMF וגו אינטראקשן מקבוצת אדלר-חומסקי.

תקציב הדיגיטל שיוקצה למהלך צפוי לעמוד על כ-15 מיליון שקל, ותקציב הטלוויזיה צפוי לעמוד על 7 מיליון שקל - שניהם לפרק זמן של פחות משנה.

להבנה הדיגיטלית וליכולות איסוף הדאטה יש משמעות גדולה כיום בכל מהלך שיווקי, אבל כשמדובר בסחר אלקטרוני, יש לזה משמעות גבוה ומוחשית יותר, שכן העבודה באה לידי ביטוי באופן מיידי בשורת הרווח. נראה כי בביג מודעים לכך ושואפים להצטייד בספקים ברמה הגבוהה ביותר שאפשר. כך, המערכת שתנהל את האתר - סאפ היבריס - היא מערכת מהמשוכללות שיש, היודעת לנהל מלאי, CRM, להתחבר לכל המערכות הדיגיטליות המשיקות ולייצר מתוך זה לידים וקמפיינים חכמים.

מתוך אותה התפיסה מתנהל גם המכרז: החברות נדרשות להציג יכולות טכנולוגיות ויכולות ניהול; ביג מבקשת הוכחות למספר האנשים בצוות ומבקשת שיהיו בעלי איכויות והסמכות ספציפיות, למשל דרישה לכמות מסוימת של אנשים בעלי הסמכות בלופרינט של פייסבוק.

גם מול המתמודדים עובדת ביג עם הקלפים צמודים לחזה בלי לחשוף לגמרי מי מתמודד, איך ינוהל במקביל הקריאייטיב וכדומה.

 

ההצלחה תלויה בלוגיסטיקה

השקת האתר של ביג הוא אחד המהלכים המסקרנים והמאתגרים הצפויים בחודשים הקרובים. על-פי ההערכות, בסמוך לכך צפוי לעלות לאוויר גם האתר של קבוצת פוקס, שעליו שוקדים זה זמן מה, וכן האתר של סופר-פארם. אלה יצטרפו לאתר של קבוצת עזריאלי, שהושק לא מזמן - ובכך יזוז כל השוק קדימה.

כל אחת מהקבוצות בחרה בפורמט שונה מעט מהאחרות: בפוקס רוכשים מראש את מלוא המלאי, והם יהיו אחראים לאספקתו ללקוח. בביג, לעומת זאת, ההזמנה תיעשה מול החנויות, לא צפוי להיות מרלו"ג, והשילוח ייעשה באמצעות רכבים של הקבוצה.

הבדל נוסף הוא הבסיס של הקניון הדיגיטלי. עזריאלי, למשל, "קיצרה" דרך ונכנסה לתחום באמצעות רכישת גוף קיים (Buy2) והתאימה אותו, ואילו ביג ופוקס מקימות את הקניון מהיסוד באופן עצמאי לחלוטין.

אך לא משנה מהו הפורמט - לכולם ברור כי המרכיב הקריטי בהצלחת כל מיזם סחר מכוון הוא הלוגיסטיקה: היכולת להבטיח מלאי, שינוע ואספקה ברמה גבוהה ובאופן שיהווה סיבה אמיתית ללקוח להעדיף לבצע את תהליך הרכישה באופן דיגיטלי - דבר שאינו מובן מאליו במדינה שבה תחת כל עץ רענן צמח קניון אמיתי.

קבוצת ביג התמחתה עד עתה בהקמת מרכזי מסחר פתוחים, שבהם פועלים מותגים וחברות במגוון תחומים. לפני כשנה וחצי, על בסיס השינויים המתחוללים בשוק וההבנה כי העתיד נמצא לפחות בחלקו במסחר המקוון, החלו בחברה בהקמת מיזם הקניון המקוון שקיבל את השם BiG פלוס.

כמו בעולם האמיתי, גם הקניון הווירטואלי צפוי לכלול חנויות מקוונות של כלל המותגים הפעילים בקניונים ובמרכזים המסחריים - בין אם מדובר ברשת או בחנות בודדת.