אלטשולר שחם יציע לציבור להשתתף בהשקעות נדל"ן בחו"ל

הפעילות החדשה מתאפשרת הודות לשינוי שהובילה רשות ני"ע לאישור הנפקת שותפות נדל"ן לציבור הרחב ■ מה על הכוונת של בית ההשקעות?

גילעד אלטשולר / צילום: תמר מצפי
גילעד אלטשולר / צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות אלטשולר שחם, שבניהול גילעד אלטשולר ורן שחם, מרחיב את מגוון הפעילויות שהוא מציע לציבור הרחב. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה שוקד בית ההשקעות הצומח על הקמת פעילות - שככל הנראה תיקרא אלטשולר שחם פרופרטיז - של ניהול השקעות נדל"ן בחו"ל, אשר באמצעותה יוכל הציבור להשקיע בתחום זה.

ככל הידוע, מדובר במהלך שעדיין נמצא בשלבי בחינה והקמה, ושמקודם הודות לשינוי שהובילה רשות ניירות ערך, שמאפשר הנפקת שותפות נדל"ן לציבור הרחב (דוגמת קרנות ההשקעה הפרטיות אינטו והגשמה, שביצעו לאחרונה גיוסי הון מוצלחים בבורסה בת"א לטובת פרויקטים ייעודיים בחו"ל).

נכסים בשווי של כ-75 מיליארד שקל 

בבית ההשקעות מתכוונים למנף לטובת הפעילות החדשה מספר יכולות שכבר קיימות, ובראשן הידע בביצוע אנליזה וקידום עסקאות, כמו גם ידע בביצוע עסקאות נדל"ן, ולא פחות חשוב - קשר לזרם עסקאות ונגישות להשקעות בחו"ל, וזאת בעיקר דרך פעילויות הגמל והפנסיה של בית ההשקעות, שאותן מנהל יאיר לוינשטיין.

בבית ההשקעות מתכוונים לרכוש באמצעות הפעילות החדשה נדל"ן בהיקפים שנמוכים מאלה שמתאימים לפעילות החיסכון לטווח ארוך של בית ההשקעות, שם מדובר לרוב בעסקאות בהיקפים גדולים, של אפילו מאות מיליוני שקלים, או בהשקעות באמצעות קרנות השקעה בתחום. בסך הכול מנהל בית ההשקעות נכסים בשווי של כ-75 מיליארד שקל.

בית ההשקעות אלטשולר שחם עוסק בתחום השירותים הפיננסיים, והוא הוקם בשנת 1990 על-ידי גילעד אלטשולר וקלמן שחם. מדובר בבית השקעות מהמובילים במשק, ולאורך השנים הוא מציג גידול ניכר בהיקפי הנכסים שהוא מנהל. הוא פועל בשלל תחומים, ובראשם גמל, השתלמות ופנסיה, קרנות נאמנות ותיקים מנוהלים. בבית ההשקעות יש פעילויות נוספות, בהן קרן גידור, ש"מיועדת ומוצעת למשקיעים כשירים בלבד", ופעילות ניהול אופציות לעובדים ומנהלים באמצעות אלטשולר שחם בנפיטס.