פעם שנייה בעשור: חברת התעופה אליטליה החלה בפשיטת רגל

עובדי אליטליה דחו היום את ההצעה לתוכנית הבראה, הכוללת קיצוצים אגרסיביים ומחזור חוב בהיקף של כ-2 מיליארד אירו ■ לפי החוק האיטלקי, הממשלה חייבת לספק לחברה מימון זמני שיבטיח את המשך פעילותה בטווח הקצר

אליטליה, חברת תעופה, תעופה אזרחית, איטליה / צלם:shutterstock
אליטליה, חברת תעופה, תעופה אזרחית, איטליה / צלם:shutterstock

חברת התעופה האיטלקית אליטליה החלה היום (ג') באופן רשמי בהליכי פשיטת רגל, זו הפעם השנייה בעשור האחרון, זאת לאחר שעובדי החברה דחו את התוכנית שהוצעה לקיצוצים אגרסיביים ולמחזור חוב בהיקף של כ-2 מיליארד אירו.

בעקבות החלטת העובדים, בעלי המניות של החברה, ביניהם גם חברת התעופה אתיחאד שמחזיקה כ-49% ממניות אליטליה, החליטו שלא להזרים יותר הון לחברה והצביעו היום בעד הגשת בקשה ל"ניהול מיוחד", הליך שמקביל לפשיטת רגל. לפי החוק האיטלקי, במסגרת הליך זה בית המשפט ימנה נאמנים מטעמו לניהול החברה, ובמקביל הממשלה תספק מימון זמני שיבטיח את פעילותה השוטפת של החברה.

אליטליה נוסדה בשנת 1946, ולאורך השנים היא ניצבה בפני סכנת פשיטת-רגל - הפעם האחרונה הייתה בשנת 2008, כשהמצב הכלכלי באיטליה לאורך השנים לא היטיב עם חברת התעופה. בשנת 2015 הפסידה אליטליה 200 מיליון אירו.

מה באשר לצרכנים ישראלים שרכשו כרטיסי טיסה מאליטליה? בהתאם לאזהרות של ארגוני התעופה הבינלאומיים, ניתן לומר שיש בכך סיכון, אך מאחר שהממשלה האיטלקית תמשיך לדאוג לפעילות החברה בטווח הקצר והבינוני, הסיכון קיים בעיקר בטווח הארוך יותר.