לפני המיזוג עם אל-על: ישראייר חתמה על הסכם עם הטייסים

הסכם ההבנות עליו חתמו יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ומנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, מסדיר את תנאי העסקתם של כ-50 טייסי ישראייר כאשר תבשיל רכישת ישראייר ע"י אל-על

מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר
מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר

ההסתדרות וחברת התעופה ישראייר חתמו היום (ה') על הסכם המסדיר את תנאי העסקת הטייסים במקרה של מיזוג עם אל-על. הסכם ההבנות עליו חתמו יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ומנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, מסדיר את תנאי העסקתם של כ-50 טייסי ישראייר כאשר תבשיל רכישת ישראייר על-ידי אל-על (באמצעות החברה-הבת סאן דור).

ההסכם קובע כי במקרה של רכישת החברה יקוים ויישמר הסכם העבודה הקיבוצי בחברה, המבטיח את המשך העסקתם של כל טייסי החברה וקידומם המואץ על רקע תוכנית ההצטיידות של ישראייר להגדלת צי מטוסיה. כחלק מכך, ההסכם כולל מנגנון המעניק ביטחון תעסוקתי לטייסים לתקופה של 8 שנים. ,

עוד הוסכם כי ועד הטייסים של ישראייר יהיה זכאי למנות דירקטור בסאן דור, וכי במקרה של סכסוך עבודה טיסות ישראייר לא יבוצעו על-ידי סאן דור או אל-על.

בהסכם הקודם עלו חתמו הצדדים הובטחו לטייסים תנאים דומים לאלה שמקבלים טייסי אל-על עם הגיעם לגיל 65, גיל הפסקת הטיסות, ועד לגיל 67, גיל הפרישה - סלע המחלוקת שהיוותה את הקרקע למאבק הממושך בין הנהלת אל-על לוועד טייסיה עד לחתימת ההסכם לפני כחודשיים.