חברת האגרו-טק הישראלית Taranis גייסה 7.5 מיליון דולר

Taranis מספקת פלטפורמת חיזוי מדויק וכלים לניהול שדות וקבלת החלטות שמסייעת לחקלאים להגדיל תפוקה ולצמצם עלויות

קרקע חקלאית/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קרקע חקלאית/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ההתמחות הישראלית בסקטור החקלאות מתחילה לגלוש לתחומי הטק של סקטור זה, כלומר תעשיית האגרו-טק. הגיוס האחרון הוא של חברת Taranis שגייסה 7.5 מיליון דולר והשלימה מהקמתה גיוס של 9.5 מיליון דולר.

Taranis מספקת פלטפורמת חיזוי מדויק וכלים לניהול שדות וקבלת החלטות שמסייעת לחקלאים להגדיל תפוקה ולצמצם עלויות. באמצעות שילוב של יכולות למידה עמוקה (Deep Learning) ונתונים מצילומי אוויר ברזולוציה סאב-מילימטרית, חיישנים שמונחים בשדה, תצלומי לוויין, תחזיות מזג אוויר ומידע מאפליקציית סיור בשדה, מאפשרת החברה חיזוי של איומים על גידולים ומניעת הפסדים שנגרמים ממחלות ומזיקים.

"תעשיית החקלאות העולמית מפסידה 300 מיליארד דולר בשנה בשל מחלות ומזיקים. מנגד, שימוש מופרז בכימיקלים למניעת המזיקים יוצר בעיות חדשות, בהן התפתחות מחלות עמידות יותר. עליית טמפרטורות ואחוזי הפחמן באוויר, שמסייעים גם הם להתפתחות מחלות בצמחים, מחמירים את המצב. החקלאים נדרשים להיערך להתעצמות תנאי אקלים בלתי צפויים ולמזג אוויר קיצוני שפוגע בגידולים ובמקרים מסוימים לאובדן של עד 90% מהתוצר. Taranis מעודדת חקלאים לחשב מחדש את הגישה שלהם למניעת מחלות בגידולים ומלמדת להתכונן לפגעי מזג האוויר הלא-צפוי. עד כה הצליחו חקלאים שיישמו את הטכנולוגיה של החברה להגדיל את רווחיהם ב- 15% ויותר", טוענת החברה בהודעתה.

בשנה האחרונה הרחיבה Taranis את השטח בו נעשה שימוש בפלטפורמה שלה פי 30. החברה מסייעת כיום בגידולים על מיליוני דונמים בישראל, ארגנטינה, ברזיל, רוסיה וארה"ב. הגידולים בהם נעשה שימוש בטכנולוגיה של החברה כיום מונים פולי סויה, תירס, חיטה, כותנה, קני סוכר ותפוחי אדמה.

Taranis

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: כלים לניהול שדות

מייסדים: אופיר שלם (מנכ"ל); אייל כרמי (סמנכ"ל כספים ותפעול); אלי בוקשין (סמנכ"ל טכנולוטגיה)

סך גיוסי הון עד כה: 9.5 מיליון דולר

מספר עובדים: 25, מתוכם 17 בישראל

בעלי מניות עיקריים: הקרנות Vertex ו-Finistere, אשבול ההשקעות, Mindset Ventures ואחרים.

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה