קשת, רשת וערוץ 10: שידורי HD מנובמבר הקרוב

הרשות השנייה מפיצה את טיוטת הרישיון החדש שבה מופיעה הדרישה

אם לא יקרו אירועים מיוחדים שימנעו זאת, הרי שצופי ערוץ 2 ו-10 יוכלו לצפות באיכות שידור HD כבר ב-1 בנובמבר השנה. כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כמה חודשים, הפור נפל, וכעת נערכים ברשות השנייה למימוש התוכנית.

הרשות השנייה מפיצה בימים אלה את טיוטת הרישיון החדש של גופי השידור קשת, רשת וערוץ 10, לקראת המעבר מזיכיון לרישיון ב-1 בנובמבר. במסגרת זאת הכניסה הרשות סעיפים המחייבים את גופי השידור לעבור לאיכות שידור HD.

גופי השידור כבר מודעים לכך, ועד כה הם משתפים פעולה ולא הביעו התנגדות. הרשות השנייה רוצה לוודא שגופי השידור יהיו מתואמים עם הוט ו-yes, ושלא יקרה מצב שהם יטענו שלא היה להם מספיק זמן להיערכות.

הערוץ הראשון משדר ב-HD כמה שנים, ובעולם כבר החלו לעבור לאיכות שידור 4K. גם ב-yes החלו בשידורי ערוץ ייעודי ל-4K, וגם הוט מתכננת מהלך דומה.

אוה מדז'יבוז', יו"רית הרשות השנייה, מסרה: "המעבר ל-HD בטלוויזיה המסחרית הוא אינטרס ציבורי מובהק שצריך היה לצאת אל הפועל לפני כמה שנים, בדומה למצב במרבית העולם. מועצת הרשות השנייה הנוכחית הציבה את הנושא בסדר עדיפות גבוה, ואני שמחה שנמצאה הדרך לוודא שעם המעבר לרישיונות שידור תשתפר גם איכות הצפייה".

דורלי אלמגור, יו"רית ועדת טלוויזיה במועצת הרשות השנייה, מסרה: "הדרישה שלנו ברישיון היא כוללת - שידורים בטכנולוגיית חדות גבוהה לטובת כלל הצופים מנובמבר. עד לאותו מועד יידרשו קשת, רשת וערוץ 10 לבצע את כל הפעולות הנדרשות כדי להיערך לשידור ב-HD, ובכלל אלה השלמת התיאומים הנדרשים מול הגורמים השונים המפיצים את שידוריהם".