פרקליטה על חקירות נתניהו: "אף אחד לא מקבל מתנות כאלה"

עו"ד ליאת בן-ארי, הפרקליטה שמובילה את הצוות שחוקר את רה"מ, התייחסה לפרשת המתנות ורמזה על כוונת הפרקליטות להעמיד לדין את נתניהו בגין קבלת טובות הנאה ■ "אין דבר כזה מתנות פעוטות"

 עו``ד ליאת בן-ארי / צילום: תמר מצפי
עו``ד ליאת בן-ארי / צילום: תמר מצפי

במהלך יום עיון של לשכת עורכי הדין התייחסה עו"ד ליאת בן-ארי, הפרקליטה שמובילה את הצוות שחוקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפרשת המתנות, ורמזה על כוונת הפרקליטות להעמיד לדין את ראש הממשלה בגין קבלת טובות הנאה.

"אין דבר כזה מתנות פעוטות", ציינה בן-ארי. "כל דבר תלוי בנסיבות. שאלת החברות עולה בכל התיקים. לטעמי, כאשר מדובר במתנות ששוות מאות אלפי שקלים, אני מתקשה לקבל שמדובר אך ורק במתנה בין חברים. אני יודעת על עצמי ועל חבריי - אף אחד מאיתנו לא נותן או מקבל מתנות בסכומים האלה. האינטרסים במצב כזה חייבים להיבחן".

"יש הרבה תיקי שוחד עכשיו", הוסיפה עו"ד בן-ארי. "כל תיק הוא עולם ומלואו עבורנו, ואין ספק שמאוד מעניין מבחינתנו לבחון את יחסי החברות בין הנותן והמקבל".

לדבריה, "מבחינתי גם 4,700 דולר מספיקים לעבירת שוחד והעמדה לדין, כך שיותר מכך זה בטח ובטח. הסכום לא חייב להיות גדול בשביל מי שנותן, אלא בשביל מי שמקבל. במקרה שאדם בעל אינטרס שמקדם עניין נותן סכום כזה לנציג ציבור, זה מה שמשנה".