צפו: מוצר ישראלי חדש יאפשר לכם לוותר על הרכב הפרטי

חוסר יעילותה של התחבורה הציבורית בישראל ובמקומות אחרים בעולם הוביל את חברת אופטיבוס הישראלית לפיתוח פתרון חדשני בתחום - טכנולוגיה שעשויה לאפשר לנהגים רבים להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולעשות שימוש יומיומי בתחבורה הציבורית

בדרך לאקזיט, אופטיבוס  צילום: shutterstock
בדרך לאקזיט, אופטיבוס צילום: shutterstock

שנת 2016 הציבה רף חדש למספר הרכבים החדשים העולים על כבישי ישראל, כשלמעלה מ-300 אלף מכוניות חדשות הפכו את ישראל לפקוקה עוד יותר. הנהג הישראלי מבלה בממוצע 44 שעות בכל חודש בעמידה בפקקים, ולפי חישוב עלות שעת עבודה ממוצעת, מדובר בבזבוז של 16 מיליארד שקל ברוטו בשנה.

הגורם העיקרי לשימוש ההולך וגובר ברכב הפרטי הוא חוסר היעילות של התחבורה הציבורית בישראל, בעיקר קטע הדרך הראשון, המוביל אל קו התחבורה הציבורית הראשי, כמו הרכבת (first mile), וקטע הדרך האחרון המוביל מהקו הראשי אל היעד הסופי (last mile).

רבים מהנהגים, שמבלים בכל יום זמן ארוך בפקקים בכניסה לעיר הגדולה ובחזרה הביתה, היו מוותרים על הנסיעה ברכב הפרטי, אילו יכלו להגיע באמצעות התחבורה הציבורית, במהירות ובנוחות, מביתם אל מקום העבודה וחזרה. פתרון חדש של חברת אופטיבוס יאפשר לנהגים רבים להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולהשתמש בתחבורה הציבורית.

צפו בווידאו.